Erik, aan je antwoord te lezen volg je niet...
Bekijk eens het voorbeeld:
Je ziet 6 situaties
1: je vliegt NAAR de runway, in lijn met de runway. De wijzer staat verticaal.
2. je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, in lijn met de runway. De wijzer staat verticaal.
3: je vliegt NAAR de runway, maar je zit te veel naar rechts. De wijzer staat links. Je moet links bijsturen om terug in lijn te komen.
4: je vliegt NAAR de runway, maar je zit te veel naar links. De wijzer staat rechts. Je moet rechts bijsturen om terug in lijn te komen.
5: je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, en je zit links van het center. De wijzer staat links. Je moet rechts bijsturen om terug in lijn te komen.
6: je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, en je zit rechts van het center. De wijzer staat rechts. Je moet links bijsturen om terug in lijn te komen.
Dus, de vliegrichting heeft geen belang voor de wijzerinstelling, wel de plaats waar je je bevindt ten opzichte van de localizerbeam.
Test maar eens uit, zoals ik het deed (slewmode)
Bekijk eens het voorbeeld:
Je ziet 6 situaties
1: je vliegt NAAR de runway, in lijn met de runway. De wijzer staat verticaal.
2. je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, in lijn met de runway. De wijzer staat verticaal.
3: je vliegt NAAR de runway, maar je zit te veel naar rechts. De wijzer staat links. Je moet links bijsturen om terug in lijn te komen.
4: je vliegt NAAR de runway, maar je zit te veel naar links. De wijzer staat rechts. Je moet rechts bijsturen om terug in lijn te komen.
5: je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, en je zit links van het center. De wijzer staat links. Je moet rechts bijsturen om terug in lijn te komen.
6: je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, en je zit rechts van het center. De wijzer staat rechts. Je moet links bijsturen om terug in lijn te komen.
Dus, de vliegrichting heeft geen belang voor de wijzerinstelling, wel de plaats waar je je bevindt ten opzichte van de localizerbeam.
Test maar eens uit, zoals ik het deed (slewmode)