Flight Simulator Club Belgium (FSCB) - Forum

Volledige versie: Localizer ILS
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.

Christiaens

Hallo iedereen!

Ik wil een touch & go maken en sta klaar in de Cessna 172 aan RW 28 te San Fransisco. Met de Nav 1 active ingesteld op 111.70.
Wanneer ik mijn linkse U-Turn heb gemaakt en de luchthaven ben gepasseerd, met RW 28 links van me, (ik vlieg dus naar 100°) staat de verticale naald van de localizer gericht van boven naar rechtsonder. De horizantale lijn van je glidepath geeft de juiste positie weer.
Vroeger stond deze van boven naar linksonder, zodat je wist dat de active RW zich links van je bevond, en dat je opnieuw een U-Turn naar links diende te maken. Dit totdat de naald zich van links naar het midden begon te begeven. Om 111.70 te onderscheppen
Wanneer nu, de verticale naald van de localizer zich rechts van je bevindt, zou je naar rechts moeten vliegen om 111.70 te onderscheppen! Echter, ik trek er me niks van aan en maak mijn linkse U-turn. En de naald begint dan van rechts naar het midden te gaan. Compleet anders dan vroeger.
Dit is toch niet juist en is tegengesteld aan vroeger?
Kan dit gebeurd zijn na een herinstallatie? Vroeger stond de localizer idd van boven naar links onder.
Is dit een bug?
Wat me ook opvalt is wanneer je FSX een vlucht naar willekeur laat kiezen, hij 113.70 als standaard kiest.
Ik hoop dat iemand een duidelijk antwoord kan geven?
Prettige feestdagen!


Normale werking is als je ongeveer in de richting vliegt van RWY28, om te landen.
Omdat je een bocht gemaakt hebt van 180°, werkt de meter omgekeerd. Om in lijn te vliegen van de ILS, en je wijzer wijst naar rechts, dan moet je links bochten.
Je zal zien dat, als je terug een bocht gemaakt hebt van meer dan 90° naar links, je naald weer zal werken, zoals jij het verwacht.

Zo kan je toch de localizer gebruiken van een runway waar er geen is voorzien, maar waar er wel één staat aan de andere kant. (Back Course ILS)

Christiaens

Thx voor jouw reactie.
Ok, ik volg je.
Maar waarom stond vroeger de localizer links terwijl je hem vroeger langs de rechterkant passeerde.
Dus, localizer rechts, betekent dat je links moet bochten.
WAAROM was dit vroeger anders en meer logischer? Herinner jij je nog die dagen?
Wanneer je nu blind vliegt, moet je dus alles omgooien?
Grtjs,
Erik.
Erik, aan je antwoord te lezen volg je niet...
Bekijk eens het voorbeeld:
[attachment=137]

Je ziet 6 situaties
1: je vliegt NAAR de runway, in lijn met de runway. De wijzer staat verticaal.
2. je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, in lijn met de runway. De wijzer staat verticaal.

3: je vliegt NAAR de runway, maar je zit te veel naar rechts. De wijzer staat links. Je moet links bijsturen om terug in lijn te komen.
4: je vliegt NAAR de runway, maar je zit te veel naar links. De wijzer staat rechts. Je moet rechts bijsturen om terug in lijn te komen.
5: je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, en je zit links van het center. De wijzer staat links. Je moet rechts bijsturen om terug in lijn te komen.
6: je vliegt WEG VAN DE RUNWAY, en je zit rechts van het center. De wijzer staat rechts. Je moet links bijsturen om terug in lijn te komen.

Dus, de vliegrichting heeft geen belang voor de wijzerinstelling, wel de plaats waar je je bevindt ten opzichte van de localizerbeam.

Test maar eens uit, zoals ik het deed (slewmode)