Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
waypoints
#1
Wanneer ik aanvlieg programmeer ik de GPS met naar een waypoint dat zoveel mogelijk in het verlengde ligt van de landingsbaan en dan pas de code van de luchthaven.
Vb komend vanuit Oostende naar Antwerpen  is dat  AW11F & EBAW of vanuit Eindhoven :AW011 & EBAW.
Dit werkt goed, de AP luistert ernaar, maar ik stel me de vraag of dit een echte praktijk is !
Indien dit geen echte praktijk zou zijn, bestaan die waypoint codes dan alsnog voor een ander echt doel of enkel  als een hulpmiddel van Xplane om het aanvliegen gemakkelijker te maken.
Bedankt
Antwoord
#2
Ik doe puur aan IFR en weet dus niet of dat voor je van belang is. Voor VATSIM (en in de echte wereld) IFR is het belangrijk dat je eerste waypoint aansluit op een SID en je laatste op een STAR. Voor de vlucht EBOS naar EBAW wordt dat KOK of COA. STAR KOK4A is dan de meest logische keuze voor EBAW. Je kan echter ook van COA naar WOODY of BRUNO en van daar aanvliegen. Ik vlieg de aerosoft CRJ7 en doe die route dus niet aangezien deze 5100ft nodig heeft. Overigens zou het wel lukken, doch het is buiten specs. Hoop dat dit nuttig is - ik gebruik voor IFR planning onelineflightplanner als eerste keuze.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)