Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wie gebruikt nog Spad.nex of TouchPortal of aviaserver enz...?
#1
Beste FSCB-leden

Als nieuw lid was het fijn om naar de voorbije bijeenkomsten te komen en enkele van jullie te leren kennen. Ik ben al jaren bezig met vluchtsimulatie en vooral de laatste maanden enorm veel bezig geweest met MSFS 2020 en bijbehorende tools, zoals sommigen hebben kunnen zien zondagmiddag.

Ik heb een desktop met een AMD 7800x3d processor, een Nvidia RTX 4090 videokaart en 4K-scherm.
Wat gebruik ik van hardware?
* 3 Logitech panels (switch, multi en radio)
* Logitech rudder pedals
* Thrustmaster Airbus Captain Pack (stick, throttle en add-ons)

Ik vlieg momenteel enkel in MSFS 2020 met de volgende toestellen:
* Cessna 152 van WBSim/JPLogistics
* PMDG 737-800
* en ben nog op zoek naar het ideale GA toestel voor mij (twijfel tussen A2A Comanche, TBM 850 of Baron of ...)
Van enkele toestellen heb ik volledige Spad.Next profielen gemaakt. Dat was een paar honderd uren werk, denk ik, maar wel een leuk resultaat.

Tools die ik gebruik:
* Spad.Next (complete edition) waarmee ik de Logitech panels en de Airbus Captain Pack volledig aanstuur, met aparte profielen voor elk vliegtuig
* Little Navmap
* Little Navconnect
* Simbrief
* FSLTL traffic injector
* aviaserver met 1 geinstallerde licentie van aviaCDU voor PMDG 737-800
* TouchPortal waarin ik panelen voor PMDG 737-800 en CJ4 heb gemaakt (met behulp van sjablonen)

Ik ben dus vooral bezig met alles te programmeren in Spad.Next, touchscreens te maken met TouchPortal en de CDU, die ik allemaal in mijn eigen lokale netwerk draai. In de toekomst wil ik vooral een aantal touchscreens toevoegen, met extra panels en virtual FIPs enz... en alles volledig programmeren.

Als iemand graag ervaringen met bovenstaande zaken wil uitwisselen, of wat hulp daarbij nodig heeft, dan kunnen we er zeker samen naar kijken.


Vriendelijke groeten

Steve
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)