Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TrackIR 5
#1
Heeft er iemand ervaring met TrackIR5?
Is het de moeite waard dit aan te schaffen?
Wordt je niet horendol van je hoofdbewegingen die zich vertalen naar bewegingen op het scherm?
Antwoord
#2
Ik heb die hier liggen en gebruik die niet meer.
Nee je wordt er eigenlijk niet zotje van.. 
Ik heb er alvast een goede ervaring aan over gehouden. 
Ben nu wel overgestapt naar VR  en gebruik de Track IR dus niet meer.
Moet alles nog eens samen zoeken om te verkopen.
Als ik het verkoop dan laat ik het hier weten.
FSCB.... Vliegen met beide voeten op de grond !
Antwoord
#3
(28-01-2020, 22:50)hanziboy schreef: Ik heb die hier liggen en gebruik die niet meer.
Nee je wordt er eigenlijk niet zotje van.. 
Ik heb er alvast een goede ervaring aan over gehouden. 
Ben nu wel overgestapt naar VR  en gebruik de Track IR dus niet meer.
Moet alles nog eens samen zoeken om te verkopen.
Als ik het verkoop dan laat ik het hier weten.
Ik heb er ondertussen eentje aangeschaft. Ik moet zeggen dat het je vliegervaring wel naar een ander niveau tilt. Dit werkt goed. het enige probleem dat ik tot hiertoe ondervonden heb is dat ik me op een keer voor een kast bevond met glazen deuren. Mijn beeld schoot toen alle richtingen uit. het heeft toen even geduurt eer ik door had dat de glazen deuren voor reflecties zorgden die het boeltje in de war stuurden.
Antwoord
#4
(29-01-2020, 09:03)Speedway schreef:
(28-01-2020, 22:50)hanziboy schreef: Ik heb die hier liggen en gebruik die niet meer.
Nee je wordt er eigenlijk niet zotje van.. 
Ik heb er alvast een goede ervaring aan over gehouden. 
Ben nu wel overgestapt naar VR  en gebruik de Track IR dus niet meer.
Moet alles nog eens samen zoeken om te verkopen.
Als ik het verkoop dan laat ik het hier weten.
Ik heb er ondertussen eentje aangeschaft. Ik moet zeggen dat het je vliegervaring wel naar een ander niveau tilt. Dit werkt goed. het enige probleem dat ik tot hiertoe ondervonden heb is dat ik me op een keer voor een kast bevond met glazen deuren. Mijn beeld schoot toen alle richtingen uit. het heeft toen even geduurt eer ik door had dat de glazen deuren voor reflecties zorgden die het boeltje in de war stuurden.

Hehe ja idd van reflecties moet je wel opletten.  Maar tilt je ervaring idd naar een hoger niveau.. Vooral het VFR vliegen, circuitjes vliegen gaat een pak makkelijker
FSCB.... Vliegen met beide voeten op de grond !
Antwoord
#5
(29-01-2020, 09:57)hanziboy schreef:
(29-01-2020, 09:03)Speedway schreef:
(28-01-2020, 22:50)hanziboy schreef: Ik heb die hier liggen en gebruik die niet meer.
Nee je wordt er eigenlijk niet zotje van.. 
Ik heb er alvast een goede ervaring aan over gehouden. 
Ben nu wel overgestapt naar VR  en gebruik de Track IR dus niet meer.
Moet alles nog eens samen zoeken om te verkopen.
Als ik het verkoop dan laat ik het hier weten.
Ik heb er ondertussen eentje aangeschaft. Ik moet zeggen dat het je vliegervaring wel naar een ander niveau tilt. Dit werkt goed. het enige probleem dat ik tot hiertoe ondervonden heb is dat ik me op een keer voor een kast bevond met glazen deuren. Mijn beeld schoot toen alle richtingen uit. het heeft toen even geduurt eer ik door had dat de glazen deuren voor reflecties zorgden die het boeltje in de war stuurden.

Hehe ja idd van reflecties moet je wel opletten.  Maar tilt je ervaring idd naar een hoger niveau.. Vooral het VFR vliegen, circuitjes vliegen gaat een pak makkelijker
Was wel even schrikken. Had toen de TrackIR nog niet lang. Ik dacht al dat hij niet goed werkte; had hem gekocht op 2de hands.
Hoe zit het met de overstap naar VR? Is er daar een grote toegevoegde waarde? Ik veronderstel van wel. Welke voordelen zie je en wat zijn de nadelen waar men niets over publiceert?
Welk systeem gebruik je?
Antwoord
#6
Dag Speedway,

sorry voor het late antwoord.. had uw antwoord niet meer opgemerkt.
VR heeft je vooral de 3D als extra ervaring mee. Het is echt niet te beschrijven eens opgestegen.. welk gevoel dit geeft.. je krijgt onmiddellijk en diepte gevoel en bij te had banken heb ik al hoogtevrees ervaren.. je kijkt dus echt de dieperik in..
Het heeft ook enkele nadelen:
- De resolutie is nog te laag, voor scenery zeker geen probleem maar wel voor het aflezen van de instrumenten, in en uitzoomen lost dit op maar je wil die zo kunnen aflezen.
- De framerates... je hebt een BOM van een grafische kaart en pc nodig om VR vlotjes te laten draaien.. in een VFR toestel geen probleem maar het wordt al vlug een diashow in een airliner dicht bij een luchthaven.. eens in de lucht is dit ook een pak aangenamer..

Ondertussen ben ik overgestapt naar FS2020 en kan ik die niet meer gebruiken omdat dit momenteel niet compatibel is.
Goed dat ik m'n track-IR nog niet verkocht.. Moet ik dus terug van onder het stof halen.
FSCB.... Vliegen met beide voeten op de grond !
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)