Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(Domme) beginnersvragen Xplane & controls
#1
Hallo,
Ik ben zelfs nog geen beginner, wel een sterk geïnteresseerde.
Samen met enkele vrienden hebben ik het plan opgevat om een basis simulator op te starten.
Momenteel onderzoek ik wat er mogelijk is. Hulp hierbij is zeker geen luxe.
Daarom ben ik op zoek naar iemand die (bij voorkeur) Xplane draait en mij kan adviseren.
De demoversie draait reeds op Mac maar zonder speciale controls wat overeenkomt met een kermismolen. Ik zou het prachtig vinden mocht ik dit eens kunnen uitproberen onder toezicht van een kenner.
Mijn interesse gaat uit naar de basis van het vliegen (heb vroeger enige ervaring met zweefvliegen opgedaan). Toestanden met gevechtsvliegen interesseren ons niet echt.

Alvorens materiaal aan te schaffen willen we toch enig inzicht in de do's and don'ts. Geld wegsmijten is niet moeilijk.

Dus in het kort: is er iemand die een werkende Xplane heeft en die mij een demo wil geven. Liefst in de omgeving Antwerpen-Mechelen. Grimbergen is natuurlijk ook mogelijk.

Alvast dank voor elke positieve reactie.
Antwoord
#2
Kan je nu zondag naar Grimbergen komen? Naar onze maandelijkse bijeenkomst. Er zijn normaal gezien leden aanwezig  met x plane.
Niet x plane gebruikers kunnen je "vliegkunsten" ook beoordelen hoor! Hiervoor maak het niet uit wat voor sim je gebruikt.
Tot dan misschien. Bijeenkomst  in eurosky chalet, oyenbrugstraat 45 grimbergen  (= niet aan ingang van vliegplein !!)
van 09h30 tot  normaal 15h00. Bij aankomst  meld je je bij François  Van Opstal
(18-06-2018, 09:24)Nibla Cemen schreef: Hallo,
Ik ben zelfs nog geen beginner, wel een sterk geïnteresseerde.
Samen met enkele vrienden hebben ik het plan opgevat om een basis simulator op te starten.
Momenteel onderzoek ik wat er mogelijk is. Hulp hierbij is zeker geen luxe.
Daarom ben ik op zoek naar iemand die (bij voorkeur) Xplane draait en mij kan adviseren.
De demoversie draait reeds op Mac maar zonder speciale controls wat overeenkomt met een kermismolen. Ik zou het prachtig vinden mocht ik dit eens kunnen uitproberen onder toezicht van een kenner.
Mijn interesse gaat uit naar de basis van het vliegen (heb vroeger enige ervaring met zweefvliegen opgedaan). Toestanden met gevechtsvliegen interesseren ons niet echt.

Alvorens materiaal aan te schaffen willen we toch enig inzicht in de do's and don'ts. Geld wegsmijten is niet moeilijk.

Dus in het kort: is er iemand die een werkende Xplane heeft en die mij een demo wil geven. Liefst in de omgeving Antwerpen-Mechelen. Grimbergen is natuurlijk ook mogelijk.

Alvast dank voor elke positieve reactie.
Antwoord
#3
(18-06-2018, 09:24)Nibla Cemen schreef: Hallo,
Ik ben zelfs nog geen beginner, wel een sterk geïnteresseerde.
Samen met enkele vrienden hebben ik het plan opgevat om een basis simulator op te starten.
Momenteel onderzoek ik wat er mogelijk is. Hulp hierbij is zeker geen luxe.
Daarom ben ik op zoek naar iemand die (bij voorkeur) Xplane draait en mij kan adviseren.
De demoversie draait reeds op Mac maar zonder speciale controls wat overeenkomt met een kermismolen. Ik zou het prachtig vinden mocht ik dit eens kunnen uitproberen onder toezicht van een kenner.
Mijn interesse gaat uit naar de basis van het vliegen (heb vroeger enige ervaring met zweefvliegen opgedaan). Toestanden met gevechtsvliegen interesseren ons niet echt.

Alvorens materiaal aan te schaffen willen we toch enig inzicht in de do's and don'ts. Geld wegsmijten is niet moeilijk.

Dus in het kort: is er iemand die een werkende Xplane heeft en die mij een demo wil geven. Liefst in de omgeving Antwerpen-Mechelen. Grimbergen is natuurlijk ook mogelijk.

Alvast dank voor elke positieve reactie.
Fijn,
Indien mogelijk kom ik tot daar.
Antwoord
#4
Hallo ,ik heb een redelijke X-plane installatie en weet wel wat over scenery's en structuur,woon in Vilvoorde ,indien je ééns wil langskomen vinden we wel een dag
Groetjes

Serge
Antwoord
#5
Hallo Serge,
Deze topic is duidelijk bijna aan zijn eerste communie toe. Als absolute nieuwkomer zat ik hier wat te neuzen en ben hen alzo tegen gekomen.
Terzake: 15 jaar geleden heb ik de yoke op zolder gelegd wegens einde interesse in FSX. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan... Juist, de microbe heeft weer toegeslagen. En hoe.. Ondertussen heb ik begrepen dat FSX op pensioen is en niet meer te koop. Xplane kon mij wel bekoren. Alleen, zowel de hard- als de software heeft intussen niet stil gezeten. Een nieuwe yoke, een zware PC, en wat onnodige add-ons verder begin ik wel een beetje te driften in de zee van aangeboden soft- en hardware. Wat heb je nodig, en hoe installer je de spullen? Waar koop ik avionics om een 2° monitor aan te sturen? Duizend vragen heb ik. Niet in de aard van: "hoe moet ik opstijgen ?". Maar veel over software,scenery, add-ons etc... Ik weer dat de simpelste weg is: wordt lid en bezoek de meetings. Jammer, er zijn voorlopig geen meetings. Wie wil mij demonstreren hoe het moet (of wat mogelijk is) in Xplane? Wie geeft mij de aanknopingspunten? Wie kan mij eventjes in gang trekken? Ik woon aan de kust maar kan probleemloos over Vlaanderen verplaatsen. Bedankt, Patrick (De Haan)
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)