Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pc plus monitor
#1
Laat FSX toe om gebruik te maken van twee beelden tegelijkertijd, bijv. één beeld van het instrumentenpaneel op het pc scherm zelf en een ander beeld van bijv. het voorwaartse zicht bij een approach op een aangesloten aparte monitor ?? Dit zonder knoppen of schakelaars te moeten omzetten. 
Mijn huidige xplane 10 kan dat blijkbaar niet zonder tweede pc.
Antwoord
#2
Dag Hugo,

Wij hebben op onze clubPC  ook een XPlane geinstalleerd.
Toen moesten we vast stellen dat we inderdaad geen extra beeld konden creëren.
Dat is de reden dat we die nog niet op demo's en fly-ins gepresenteerd hebben.

Met FSX of P3D kan dit zonder probleem, tot gemakkelijk 4 schermen.
Maar koop a.u.b. geen FSX meer, moest je daar aan denken. Dit is een outdated programma (32-bit).
P3D is een 64-bit programma, en DE opvolger van FSX. Draait daarom ook beter op de PC als een FSX (SE).


(02-08-2018, 15:54)hugo franck schreef: Laat FSX toe om gebruik te maken van twee beelden tegelijkertijd, bijv. één beeld van het instrumentenpaneel op het pc scherm zelf en een ander beeld van bijv. het voorwaartse zicht bij een approach op een aangesloten aparte monitor ?? Dit zonder knoppen of schakelaars te moeten omzetten. 
Mijn huidige xplane 10 kan dat blijkbaar niet zonder tweede pc.
Antwoord
#3
Bedankt voor de reactie.  Het lijkt me een zeer goede tip, maar P3D noodzaakt mij om een meer krachtige laptop te kopen ( 3.5 GHz ) en ik vraag me af of dat nodig is voor mijn bescheiden doelstelling nl. goed en zelfzeker vliegen met een klein tweemotorig toestel inclusief VOR en ILS gebruik. Snelle toestellen en flashy sceneries hoeven niet.
Mag dan ik uit uw antwoord besluiten dat ook de oude FSX voldoet aan mijn eis dat er met het laptopscherm ( voor de cockpit instrumenten ) plus minstens één bijkomende monitor ( voor het voorwaards zicht )  kan gewerkt worden zonder complicaties ? Wanneer dat echt niet kan zal ik de P3D zeker overwegen, eerder dan de x-plane11.
Antwoord
#4
Hugo,
Ik was misschien niet duidelijk genoeg.
Als je een FSX kunt draaien op je PC (met Windows 64-bit), dan kan je ook P3D draaien op diezelfde PC. En P3D zal veel beter werken.
Waarom?
FSX gebruikt maar 1 core van je processor, en max 3Gb aan geheugen. FX is een 32-bit programma.
P3D gebruikt meerdere cores, en ook meer van je geheugen. Daardoor is die sneller. P3D is een 64-bit programma.

Of je nu vliegt met een 2 motorig toestel, of met een snelle jet, dat maakt allemaal niets uit.

Maar je kan dus zowel voor FSX en P3D meerdere schermen genereren, en doorschuiven naar andere monitoren.


(03-08-2018, 11:37)hugo franck schreef: Bedankt voor de reactie.  Het lijkt me een zeer goede tip, maar P3D noodzaakt mij om een meer krachtige laptop te kopen ( 3.5 GHz ) en ik vraag me af of dat nodig is voor mijn bescheiden doelstelling nl. goed en zelfzeker vliegen met een klein tweemotorig toestel inclusief VOR en ILS gebruik. Snelle toestellen en flashy sceneries hoeven niet.
Mag dan ik uit uw antwoord besluiten dat ook de oude FSX voldoet aan mijn eis dat er met het laptopscherm ( voor de cockpit instrumenten ) plus minstens één bijkomende monitor ( voor het voorwaards zicht )  kan gewerkt worden zonder complicaties ? Wanneer dat echt niet kan zal ik de P3D zeker overwegen, eerder dan de x-plane11.
Antwoord
#5
Beste,

Kort door de bocht is dus mijn HP laptop van  16GB RAM, 2,5GHz , i7-4710 , 64bit goed geschikt voor de P3D .
Tenminste als de 2,5 GHz niet wat te traag is tov de aanbevolen 3.5 GHz ?
De fabrikanten doen daar zeer vaag over.
Als leek in de PC wereld ben ik heel blij met deze raad. Het bespaart me veel frustratie .
MVG
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)