Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Taxiway-codes e.d.
#1
Amigo's

Ik ben de mogelijkheden van ATC aan het verkennen.
De tower geeft de gegevens door (voor o.a. het taxiën) met de vermelding van de codeletters en cijfers van de taxiways e.d.
Zoals mijn FSX ingesteld is zie ik deze codes niet langs de landingsbaan en taxiwegen.
Wat moet ik doen om deze wél te zien?

Zijn er websites met grondplannen van luchthavens waarop deze gegevens vermeld zijn?

Bedankt voor de hulp.
John
Antwoord
#2
Googlen naar de " AIP " van het land waarvan je de airportcharts nodig hebt,VB: AIP - PORTUGAL.
Dan gewoon airport die je wenst aankikken.


[Afbeelding: Taxiways.jpg]


(03-09-2012, 16:08)JohnJohn schreef: Amigo's

Ik ben de mogelijkheden van ATC aan het verkennen.
De tower geeft de gegevens door (voor o.a. het taxiën) met de vermelding van de codeletters en cijfers van de taxiways e.d.
Zoals mijn FSX ingesteld is zie ik deze codes niet langs de landingsbaan en taxiwegen.
Wat moet ik doen om deze wél te zien?

Zijn er websites met grondplannen van luchthavens waarop deze gegevens vermeld zijn?

Bedankt voor de hulp.
John
It is better to arrive late in this world than early in the next.
[Afbeelding: http://i953.photobucket.com/albums/ae13/...irport.png]
Antwoord
#3
(04-09-2012, 18:03)Silverfox schreef: Googlen naar de " AIP " van het land waarvan je de airportcharts nodig hebt,VB: AIP - PORTUGAL.
Dan gewoon airport die je wenst aankikken.
_ _ _ _ _ _ _ _ _

Bedankt voor de info SilverFox.
John
Antwoord
#4
Om de taxiway-signs te kunnen zien moet de instelling "Scenery Complexity" minstens op "Normal" staan.

Maar zelfs dan kunnen er nog problemen opduiken zodat taxiway-signs niet zichtbaar zijn.
Zie je totaal niets of zie je enkel de "lichtbakken" zoals hier:

http://www.flightsim.com/vbfs/showthread...ro-version
Antwoord
#5
Tenzij je FSX slecht is ingesteld normaal gezien zou je op geele borden langs de taxiwegen de alfa numerieke kenletters moeten zien op rode achter grond de runways code
deze zijn tevens weergegeven op je airport charts (jeppesen )
Antwoord
#6
Gevonden. Thanks everybody.
John
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)