Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBWE Weelde voor P3Dv4
#1
EBWE Weelde voor P3Dv4

Hoy Simmers,

ik kan niet stilzitten .
Mijn EBBL Kleine Brogel is nog niet volledig klaar en ik maak al plannen voor aan ander vliegveld .

EBWE WEELDE, in het Noorden van Belgie .
Voor zover ik weet, ik kan fout zijn, is er nooit een scenery voor Weelde gemaakt .
Ik ga geen uitgebreide scenery maken, omdat er niet veel meer te zien is, of zit ik weer fout .

In eerste instantie zoek ik afbeeldingen van de grote loodsen in het Noorden .
Maar elke info is welkom .

Grtz
Peter

EBWE Weelde voor P3Dv4
Antwoord
#2
Ik heb van deze site foto's van het clubhuis. Verder ben ik toen niet gekomen met het nemen van foto's.
Die dag ben ik ook gaan zweefvliegen, en ben wat onwel geworden. Heb niet moeten overgeven, maar ik had daarna geen zin meer om nog foto's te nemen van alles op het veld...

   

Ik zal je via een pm laten weten waar je ze kan downloaden.
Antwoord
#3
Bedankt Jan,

Ik begin te posten wanneer ik begin met EBWE .

Grtz
Peter
Antwoord
#4
Vandaag ben ik van start gegaan met de bouw van EBWE Weelde voor P3Dv4 .

Het eerste wat me te doen staat is het stock airport ( standaard vliegveld) te verwijderen .
t.t.z.het volledige vliegveld kan je niet verwijderen .
Ik heb over de bestaande Mask Class Map een Exclude Specific gelegd,
een Airport Backgrounds Flatten Mask Class Map Autogen .
Hierdoor zie je in P3Dv4 de airport ondergrond niet meer .
Dan begonnen met de runways, taxiways en de rest te verwijderen .
Sla alles op en check in P3Dv4 .

Ik heb in ADEP4 het vinkje verwijderd voor Terrain Exclusions .
Dus is in ADEP4 ook niets meer te zien .

Ik kan geen foto laten zien, want er is niets meer te zien .

Grtz
Peter
Antwoord
#5
Vandaag begonnen met de bestrating .
In de namiddag even tijd gevonden om langs Weelde te rijden .
Is daar eigenlijk een trieste bedoening .
Er is niets te zien, maar toch wat foto's van hangars kunnen nemen .

Grtz
Peter
Antwoord
#6
Tijdens het bestraten kom ik het volgende (bijna traditioneel) probleem tegen .
Gedeelten van de runway, taxiway ... verdwijnen .
Dit lossen we op door in ADE een Airport Background te leggen met Flatten Mask Class Map .
Voila, onze runway ligt er netjes bij .
Alle bestrating is nu gelegd, enkel de zeshoeken (parkings) , ik weet de juiste benaming niet meer .

[Afbeelding: EBWE_20.jpg]

Prettige feestdagen

Peter
Antwoord
#7
Zover was ik ook...
Eigenlijk een klein beetje verder.
Ik heb de beschildering van de runway gedaan, en al de grote loodsen aan de overkant van de weg gezet.

[Afbeelding: EBWE01.JPG]

[Afbeelding: EBWE02.JPG]

[Afbeelding: EBWE03.JPG]

Plaatsen van een plat vlak op de bodem vraagt een speciale techniek.
Je kan gewoon een texture plakken op de grond als een object, maar dan gaat die flikkeren, of zie je die zelfs niet...
Je kan ze iets hoger leggen, bvb op 0.02m, dan zie je het vlak, maar dan 'zinkt je vliegtuig in de texture, en de schaduw van het vliegtuig verdwijnt onder de texture.
Geen goede methodes dus.

Mijn 2 methodes:
1.
Ik leg grote vlakken in de scenery met behulp van het programma GMAX. Daar maak ik een mdl van. Die mdl zet ik dan om met Model Convertor X (MCX) naar een bgl. Dit doe ik in de Ground Poliygon Wizard. Verschillende lagen krijgen elk een nummer (van 16 naar 32).
Zo kan je scenery in lagen maken. De onderste laag heeft het kleinste getal, de bovenste het grootste.
Lagen met eenzelfde nummer liggen even hoog. Je mag die dus niet overlappen, anders krijg je terug flikkering op de overlappende gedeeltes.
[Afbeelding: MCX1.JPG]

2.De belijning doe ik gewoonlijk in Airport Design Editor. Daarvoor gebruik ik de knop "Add Custom Ground line"
[Afbeelding: ADE3.JPG]

Je kunt daarmee lijnen tekenen, net zoals je taxiwegen maakt. Na een dubbelklik opent het instelscherm.
- Daar geef je de lijn terug een layer. Hier terug hetzelfde, hoe hoger het getal, hoe hoger de layer komt.
    Zo kun je bvb een witte lijn laten kruisen met een gele. Als je de layer (getal) van de gele lijn hoger neemt dan die van de witte,
    dan zal de gele lijn boven de witte liggen.
- De lijndikte kan je instellen.
- De texture die je wil gebruiken kies je uit een lijstje (Mail Texture).
- Als er verschillende lijnen in de texture zitten, dan kan je in Line Pattern/Style de juiste lijn kiezen.
Je kunt eigen textures aan deze lijst toevoegen. Hoe? Raadpleeg daarvoor de ADE handleiding.
[Afbeelding: ADE1.JPG]

[Afbeelding: ADE2.JPG]

Tot zover deze toelichting...
Antwoord
#8
Hoy Jan,
bedankt voor de toelichting, ik zal deze vanavond zeker bestuderen en uitproberen .
Maar een vraag, ben jij ook met EBWE Weelde bezig, of is dit voor een andere flightsimulator ?

Ik voeg hier een afbeelding toe van mijn loodsen, zonder bomen e.d.zoals ze vandaag is .

[Afbeelding: Marchetti_boven_EBWE.jpg]

Peter

EDIT : Jan, als ik uw foto bekijk zie ik (buiten de EBWE area) een mooie achtergrond .
Welk programma is dat ?
Antwoord
#9
Peter,
Ik was ooit al bezig met weelde, zoals ik ook bezig ben met Beauvechain, Zwartberg, Spa, Namen, St Hubert...
Dus doe maar. Ik maak alvast nog andere scenery voor FDX (P3D compatible).

De ondergrond is de satelietfoto die ik gelegd heb onder EBWE. Is voorlopig nog een grote rechthoek. Maar die sluit naadloos aan aan Belgium2012.
Bomen zet ik eerst met Annotator (zit in de SDK van FSX). Als het nodig is plaats ik dan nog in ADE extra bomen bij.

(01-01-2018, 13:13)zzip schreef: Hoy Jan,
bedankt voor de toelichting, ik zal deze vanavond zeker bestuderen en uitproberen .
Maar een vraag, ben jij ook met EBWE Weelde bezig, of is dit voor een andere flightsimulator ?

Peter

EDIT : Jan, als ik uw foto bekijk zie ik (buiten de EBWE area) een mooie achtergrond .
Welk programma is dat ?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)