Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FS voor windows 8 en 8.1
#1
Hallo kan er mij eens iemand verder helpen , na het aanschaffen van een nieuwe pc met windows 8 kan ik mijn FS2004 niet mee gebruiken wat ik natuurlijk heel jammer vindt. Nu is mijn vraag bestaat er een FS voor windows 8 of zijn er andere mogelijkheden om FS nog op mijn pc te kunnen spelen.
Antwoord
#2
Met Windows 8 of 8.1 koop best je een FSX Steam edition, zie http://steamcommunity.com/app/314160
Voor je die kan downloaden moet je je registreren op de website van steam. Dit is gratis.
Dan moet je steam downloaden en installeren. Steam is een module waar je vele games mee kunt installeren en spelen.
Klik op de link hiernaast: http://store.steampowered.com/about/

Dan pas kan je in de shop de FSX STEAM Edition kopen (je moet ingelogd zijn met je username en paswoord).
Eens dit achter de rug, start je de steam module op, en daarin zie je dat FSX beschikbaar is voor download en installatie.
Let op, dit kan een tijdje duren als je die procedure start!

PS, regelmatig staat FSX Steam in promotie. Dan kan je die kopen voor maar €4.99. Dus, als je tijd hebt... Anders is het €24.99
Antwoord
#3
Bedankt Jaers voor de reactie , ik ga dit zeker doen en ik laat wel weten of het mij gelukt is ja of nee.

Met Vriendelijke Groeten,
Goris Guy


Citaat:Met Windows 8 of 8.1 koop best je een FSX Steam edition, zie http://steamcommunity.com/app/314160
Voor je die kan downloaden moet je je registreren op de website van steam. Dit is gratis.
Dan moet je steam downloaden en installeren. Steam is een module waar je vele games mee kunt installeren en spelen.
Klik op de link hiernaast: http://store.steampowered.com/about/

Dan pas kan je in de shop de FSX STEAM Edition kopen (je moet ingelogd zijn met je username en paswoord).
Eens dit achter de rug, start je de steam module op, en daarin zie je dat FSX beschikbaar is voor download en installatie.
Let op, dit kan een tijdje duren als je die procedure start!

PS, regelmatig staat FSX Steam in promotie. Dan kan je die kopen voor maar €4.99. Dus, als je tijd hebt... Anders is het €24.99
Antwoord
#4
Dag iedereen,

Na geruime tijd inactief te zijn geweest op FS, IVAO, door kapotte PC, ben ik terug in the air! Weliswaar stukje bij beetje. Heb mezelf een steamversie van FSX aangeschaft ( 7,49 euro op black friday in aanbieding) en geinstalleerd op de PC (windows 8.1)
Bij opstarten van FSX steam edition krijg ik een foutmelding, namelijk een kader met de melding FS has detected a problem with a third-party software program (add-on)

Name: FSUIPC4 DLL:FS new universal ipc interface
Version: 4.853
company: Peter L.Dawson
File: Modules\FSUIPC4.dll

In deze kader wordt er opgemerkt dat ik dit programma beter niet gebruik. De mogelijkheid bestaat ook om ja of neen aan te klikken.

Na de neen toets te hebben geklikt start FSX gewoon verder op en kan ik verder gaan.

Weet er iemand of ik deze file en annex bericht kan verwijderen en eventueel een ander, nieuwere versie kan of moet installeren en waar?

alvast thx -- Claude
Antwoord
#5
Dag Claude,
Ben je zeker dat FSX:SE zegt dat er een  probleem is met FSUIPC, of zegt FSX:SE dat FSUIPC een nieuw programma is die FSX nog niet kent, en vraagt of hij het al dan niet mag laden.
Dit komt voor voor alle nieuwe modules dat FS de eerste keer laadt. Als je ja zegt, dan kan ook nog de vraag komen of hij dat programma in de lijst van trusted modules mag zetten. Een volgende keer dat FS start zal je dan die vragen niet meer krijgen voor die modules.

Die lijst vind je in FSX.cfg in de onderverdeling [Trusted]
Antwoord
#6
Dag Jan,

Alvast bedankt voor de reactie.

Inderdaad, FSX:SE gaf een foutmelding. Onderaan stond dat ik de keuze had om het te negeren en neen te drukken ofwel om de files van FSUIPC4 DLL te schrappen. Ik heb deze dan opgezocht in de modules file en ze geschrapt. Bij het opstarten van de steamversie krijg ik de foutmelding niet meer, dus probleem opgelost. Thx.

Claude Maes
Antwoord
#7
Hey, hier nog ene die momenteel nog op FSX vliegt. Bij volgende 'sale' zal ik ook de stap zetten naar FSX-SE. Zal mij dus best al deze avond bij Steam gaan inschrijven, gezien die procedure even kan duren volgens bovenstaande vermelding. Alvast dank voor de tip. Bij mij zal het nog zijn om op een 'Vista' -pc te draaien. Hopelijk is dat ook nog zonder extra problemen mogelijk. Want Vista is nu ondertussen ook al niet meer van de jongste natuurlijk.
Antwoord
#8
volgens onderstaande requirements op Steam zou dat geen probleem mogen vormen :

System Requirements
MINIMUM:
OS: Windows® XP Service Pack 2 or later
Processor: 2.0 Ghz or higher (single core)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: DirectX®9 compliant video card or greater, 256 MB video RAM or higher, Shader Model 1.1 or higher (Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. Updates to your video and sound card drivers may be required)
DirectX: Version 9.0c
Network: Broadband Internet connection
Storage: 30 GB available space
Additional Notes: Broadband internet connection required for multiplayer features
Antwoord
#9
Alvast dank voor de info. Heb mij ingeschreven en dat 'Steam' gedownload & geinstalleerd. Nu afwachten tot tot de eerstkomende 'SALE'.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)