Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beginnersvragen
#1
Beste(n),

Graag zou ik jullie ALLEMAAL leren kennen van zicht ! Namen ontbreken niet, maar wie is wie ? idem wat foto's betreft, wie is wie !

Daar ik OOK beginneling ben, en aardig wat problemen heb, vnl. met landen, of tenminste met de landingsbaan RECHT VOOR te krijgen !

Zoals ik reeds vermelde bij de laatste meeting in JUNI, heb ik 2 personen bij leren kennen, maar wie zijn dat ook weer ?
Mijn geheugen is NOOIT zeer sterk geweest (<= linkshandig van geboorte en RECHTS opgeleid ! ) dus GEEN geheugen, wel 'n FOTO- GRAFISCH geheugen, dus herken iemand, maar kan er geen naam bijvoegen, ( bvb : kan GEEN rekenen uit 't hoofd !)

Dit alles om te vertellen, dat ik graag eens DAAD-werkelijkheid zou bijgestaan worden (zoals de EERSTE maal, op de meeting in APRIL
wat door François, dan gebeurd is !)

Sedert : ENKEL die 2 personen op meeting/JUNI, maar ik helaas, hun naam niet ken, 'n *PEDRO* +'n *JAN* verder niets.
*De PEDRO ? die op mijn computer, de *TOP-DOWN-vieuw*ingevoerd had en op de joystick, onder NR*11*,geplaatst, maar
die thuis NIET meer werkte,
*En JAN die mij 'n occasie en betere JOYSTICK aanboodt, die hijop de volgende meeting zou meebrengen én *FS X-STREAM*
aanraadde, maar vooraleer ik toen vertrok, opnieuw afraadde ? daar ik maar met 'n CESSNNA vloog, en hij, bij 'n BOEIING de
*FS X -STREAM* zeker werkte ???

Hopelijk wordt DEZE reactie ontvangen, want mijn vorige is OOK de mist ingegaan,
van computer, weet ik niet zoveel, enkel mijn software-programma, waarmee ik nog werk, van VOOR mijn pensioen !

Graag wat bijstand, want bvb om de scenery van URSEL, die echt prachtig is en waar ik het volledig herken, nogmaals PROFICIAT,
HOE moet ik dat invoegen in FS X ? Maar dat IS NIET mijn eerste probleem !

HOE kom ik RECHT op de landingsbaan af, zonder te zwalpen, tot hoever moet ik vliegen, wanneer indraaien en hoe en waar zie ik dat ?

Dit zijn mijn eerste vragen !
Naar uw antwoorden in 't FORUM, weten u daar ALLEMAAAL antwoord op, ik niet !
mvg ALAIN.
Antwoord
#2
Dag Alain,

Ik zie dat je gevonden hebt om een bericht aan te maken. Het was bijna goed. Je hebt wel een bericht aangemaakt als antwoord op een bestaand onderwerp.
Wil je een nieuwe discussie starten, ga dan naar het forumonderdeel waar je je nieuwe discussie wil plaatsen. Klik daarna boven rechts op "Nieuwe discussie plaatsen".
Ik heb jou bericht dan ook verplaatst, en als titel "Beginnersvragen" ingevuld.
Mag ik ook vragen dat je per discussie één vraag stelt? In je bericht stel je nu oneindig veel vragen. En er zullen daardoor zeker punten zijn waarop je geen antwoord krijgt.

Scenery installeren: lees de pagina op onderstaande link eens. De uitleg is gegeven voor FS2004 (FS9), maar is ook van toepassing voor FSX.
http://jancuypers.be/flightsimcorner/scenery.html

Hoe moet je aanvliegen naar een luchthaven?
Tijdens volgende meeting zullen we het hebben over circuit-vliegen. Dus opstijgen, een rondje vliegen, en daarna terug landen.
Lees alvast nog eens het artikel "Circuit vliegen" van Walter Peeters, op pagina 15 van Airmail 240, mei 2015.
Volgende meeting is op 16 augustus, in Grimbergen.

Ik denk ergens in een mail gelezen te hebben dat je als besturingssysteem windows 8 hebt, in combinatie met een oudere versie FSX van Microsoft. Dit is GEEN goede combinatie.
Ofwel werk je met Windows 7 en Microsoft FSX, ofwel blijf je bij Windows 8 en koop je een FSX Steam edition (zie http://steamcommunity.com/app/314160).
Of je nu met een cessna of een boeing vliegt geeft daar niets mee te maken.

Hopelijk kon ik je met deze antwoorden wat helpen.
Antwoord
#3
Beste JAN,

Alvast bedankt voor de antwoorden !

Zal mij toch niet lukken om maar één vraag of antwoord te geven !

1°/ w.b. FS steam, heb ik woensdag laatst 'n volledige namiddag aan besteed.
Zeer mooi, MAAR hoe schaf je dat aan (=+/- 30.-€ ) ?
Hoe installeer je dat ?
Mag de oude versie blijven alvorens de nieuwe te plaatsen ?
Mijn oude FS X, was gewoon CD-tjes erin en opgelost.
MAAR via internet =? (voor mij !) ->Downloaden ?

2°/ w.b. Scenery-Ursel, heb ik GEPROBEERD, volgens plan, van u,
MAAR niets op/in FS X.
Moet daar *ADDON* gebruikt worden ?
Wat is *bgl* (basis grond line ?) en hoe en waar inpassen ?

Zie ik heb me beperkt tot TWEE vragen, wel met onderdelen !
Hopelijk heb ik de wet niet overschreden ?

Graag eerst die FX-Stream, want zoals J.Vanherreweghe ?
vlieg ik OOK er altijd uit, vnl. als wat teveel met de vieuws
gemanipuleerd wordt !

Misschien nog 'n 3é vraaagje, niet zo dringend, op de Server = XP, staat OOK mijn oude FS X
daar heb ik 't probleem, dat de numeriek path NIET werkt,
kan dus gas geven, maar blijf id omliggende velden recht vooruit vliegen ? rijden !
kan bvb. ook niet opstijgen, noch R, noch L, noch dalen, noch keren,
dus numeriek path reageert niet !
Kan dit aan de *axes* liggen ?

Sorry voor de 3 vragen ipv 1, maar 'k zou graag 'ns normale landing maken,
ipv 'n zwalpende.
zelfs bij mijn ENIGE solo-vlucht met CESSNA ('n werkelijke vlucht) in KOKSIJDE
kon ik mij mooi, ih midden vd landingsbaan de CESSNA neerpoten, zonder
zwalpen, zonder ih gras te belanden, enz.
Maar met FS X, lukt 't maar niet, om echt mooi te landen !
Wel kan ik reeds taxiën, maar ook dat is moeilijk, om gesapig onder controle,
op de gele lijnen, te manoeuvreren,
Zelfs al van Ursel -> KOK gevlogen, wel met REGELMATIGE *P* pauzes +
*Flight Analyses*, dan ZIE ik WAAR ik ben.

Je ZIET zo besluit 'n beginneling, veel werk àd winkel, maar ik wil mijn pasjes zetten.
Met FS 2004, toen ik nog werkzaam was, had ik ook geen tijd om me daarme serieus
bezig te houden !
Volgende berichten ga ik proberen korter te houden !
Tot volgend antwoord, alvast bedankt voor de vorige !
mvg So Long
alain.
Antwoord
#4
(17-07-2015, 10:37)alain schreef: 1°/ w.b. FS steam, heb ik woensdag laatst 'n volledige namiddag aan besteed.
          Zeer mooi, MAAR hoe schaf je dat aan (=+/- 30.-€ ) ?
          Hoe installeer je dat ?
          Mag de oude versie blijven alvorens de nieuwe te plaatsen ?
          Mijn oude FS X, was gewoon CD-tjes erin en opgelost.
          MAAR via internet =?  (voor mij !) ->Downloaden ?
Je oude FSX mag je laten staan. Maar waarvoor is dat goed? Als die altijd crasht heeft het geen zin dat je die laat staan, zo maak je plaats vrij voor de nieuwe.

Steam is een module waarmee je heel vele en vele games kunt installeren en spelen. Die module moet je eerst downloaden en installeren.
Klik op de link hiernaast: https://steamcdn-a.akamaihd.net/client/i...mSetup.exe
Download het bestand en installeer.

Je moet je registreren op de website van steam. Dit is gratis. zie http://https://steamcommunity.com/login/...p%2F314160

Dan kan je in de shop FSX STEAM Edition kopen (je moet ingelogd zijn met je username en paswoord).
Eens dit achter de rug, start je de steam module op, en daarin zie je dat FSX beschikbaar is voor download en installatie. Let op, dit kan een tijdje duren als je die procedure start!


(17-07-2015, 10:37)alain schreef: 2°/ w.b. Scenery-Ursel, heb ik GEPROBEERD, volgens plan, van u,
          MAAR niets op/in FS X.
          Moet daar *ADDON* gebruikt worden ?
          Wat is *bgl* (basis grond line ?) en hoe en waar inpassen ?
Ik denk toch dat de uitleg vrij simpel gehouden is. Als je naar de volgende meeting komt, breng dan je PC of laptop mee. Dan zal ik het uitleggen, en dan kan je het onmiddellijk proberen.


(17-07-2015, 10:37)alain schreef: Misschien nog 'n 3é vraaagje, niet zo dringend, op de Server = XP, staat OOK mijn oude FS X
  daar heb ik 't probleem, dat de numeriek path NIET werkt,
  kan dus gas geven, maar blijf id omliggende velden recht vooruit vliegen ? rijden !
  kan bvb.  ook niet opstijgen, noch R, noch L, noch dalen, noch keren,
      dus numeriek path reageert niet !
  Kan dit aan de *axes* liggen ?
Je bedoelt wel het numeriek deel (rechtse kant) van het toetsenbord, hé?
Staat Numlock aan of af? Die moet AAN staan.
Als het nog niet werkt, dan heb je blijkbaar die knoppen in FS gewist, of aangepast.
Antwoord
#5
momenteel kan u de STEAM editie van FSX aanschaffen aan - 70% bij Just Flight

http://www.justflight.com/product/flight..._source=cm
Antwoord
#6
Beste Allemaal, Smile

*'k Hoop dat de FLY-IN in Awerp, opnieuw 'n MOOI en GOED succes geweest is ! Smile

*Iedereen weet waarschijnlijk dat ik problemen heb met FS-X S.E. ! Huh

Op de laatste meeting hebben Marc + Michel gezien dat mijn *FSX*+*FSX SE*
SAMEN op DEZELFDE schijf stonden, geeft interferentie, d.i. op de portable !

Dus heb ik de FSX op *D* schijf geplaatst en op de *C*schijf gewist !

WONDER boven wonder, maar de FSX met Windows 10, werkt veel BETER
(vb : +Heli) dan op de FSX SE ???

op de Staem Edition, kan ik nog altijd :
GEEN *default* EN bvb 2 schermen vastleggen, ook GEEN *cold en dark*
en MET 't veranderen van schijf :
begint FSX SE met * JULI SPRING in 2013 ? VRAAG is HOE D A T oplossen ?

VOOR de FSX moet ik wel alle sceneries invoeren + bepaalde vliegtuigen zijn er NOG niet
VOOR FSX SE zal herinstalleren de oplossing zijn zeker ?

Graag 'n reactie, alvast bedankt op voorhand !
alain
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)