Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoogte
#1
Beste mensen ik ben een echte leek met fsx heb al veel theorie filmpjes bekeken ziet er allemaal niet zo moeilijk uit maar voor mij wel.Hoe stel je de hoogte in zodat je altijd de juiste hoogte van de grond tot je vliegtuig hebt.Als ik de gps inschakel komt dit beeld bovenop het beeld van de cokpit en zie ik beide bijna niet kan aan de gps ook niets bedienen nogmaals een echte leek dus kunnen jullie me een beetje op weg helpen bedankt
Antwoord
#2
Idd is misschien niet zo moeilijk maar vanop afstand je dit uit te leggen is dit wel wat ingewikkeld en inbijzonder in jou geval ( je zegt zelf leek voor fsx ... ) ik stel dit voor kom eens langs op onze volgende meeting op 11 Mei vanaf 09h30 in parochie zaal st niklaas kampenhoutsesteenweg nr 1 in 1820 perk je hoeft niet lid te zijn om ons te bezoeken
tot dan
Antwoord
#3
Dag Saartje,
De hoogtemeter in een vliegtuig is eigenlijk een luchtdrukmeter.
Hoe hoger je gaat, hoe lager de luchtdruk. Daarom kan men in het instrument de luchtdrukaanduiding vervangen door een hoogteaanduiding.

Helaas, van uur tot uur verandert de luchtdruk.
Daarom heeft de hoogtemeter een draaiknop. Voor je vertrekt, stel je de juiste luchtdruk in. Dan lees je de hoogte af van de luchthaven.
Als je de hoogte weet van de luchthaven kan je deze juist zetten, en dan lees je de huidige luchtdruk af op het instrument.

Wil je weten hoe hoog je vliegt ten opzichte van de grond, en je blijft in de buurt van je luchthaven, dan draai je zo aan de knop van de hoogtemeter tot dat de wijzers op nul staan. Eens opgestegen lees je de hoogte af van het toestel ten opzichte van de vertrekplaats. Als je over een vlak gebied vliegt zal de meting juist zijn. In bergachtig gebied heb je daar uiteraard niets aan.

Als je van één plaats naar een andere vliegt, weet dat de luchtdruk op die 2 plaatsen verschillend kan zijn.


(18-04-2014, 15:03)saartje schreef: Beste mensen,
Hoe stel je de hoogte in zodat je altijd de juiste hoogte van de grond tot je vliegtuig hebt.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)