Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ik wil fsx vliegen!
#1
hallo iedereen.

ik zie veel mensen die fsx vlieg maar ik versta niet dat ik dat nog niet kan fps zijn voor mij niet goed nog voor een deftig een vlucht op ivao met wat senery bv. aerosoft ebbr met ultimate terrain europe. en nog eens een pmdg. ik heb al een tweak gebruik voor je cfg. bestand maar dat verbeterd er niet op. ik hoop dat ik snel iets van jullie horen.

specs/ moederbord asus rampage3 extreme
chipset intel i7 930
12 gb ramm
gtx 680 4gb
Antwoord
#2
Ga eerst eens kijken in dit forum onder "tips and tweaks", ga daar naar het item "alle tips samen" van Bart S. dat verwijst naar ene Kosta. Gewoon doen wat die Kosta aanbeveelt en je zal stukken beter draaien.
Antwoord
#3
Kenny,

Ikzelf vlieg met deze configuratie:
Core I7 920 (2,66Ghz @ 3,6Ghz)
Nvidia 285GTX (1 GB RAM on board)
12 GB RAM
256 SSD (in mindere mate belangrijk: enkel het opstarten van de PC en FSX gaat veel sneller, zeker als je veel scenery moet inladen in de default airport)


Wat hier hét belangrijkste is : De overclocking van de CPU. 2,66Ghz (in mijn geval is dat echt te weinig om goede framerates te halen)
Aangezien uw processor 2,8 Ghz is, moet daar zeker 3,6 Ghz uit te halen zijn, op voorwaarde dat het geen merk - pc is, want die laten dat meestal niet toe.
De dag van vandaag zijn er zelfs processoren in de i7-reeks die relatief gemakkelijk te overclocken zijn naar 4,2 Ghz en meer, mits een goeie koeling.
Ik wil er wel op wijzen dat het overclocken van een CPU de levensduur ervan kan verkorten, alsook dat het overclocken op zich stabiliteitsproblemen met zich kan mee brengen.
Het is echter wel een goedkope manier om meer uit de processor te halen dan dat er werkelijk in zit.

1 voetnoot: De scenery van Brussels Airport X is heel zwaar geschreven: ik denk dat er weinigen zijn die daar 30FPS halen. Gelukkig is men nu aan een nieuwe versie bezig.

Verder nog enkele tips:
* de config file tweaken is geen slecht idee, het kan wat schelen en alle beetjes helpen. (Eerst back-up maken van de cfg file)
* Regelmatig controleren of er geen nieuwe drivers beschikbaar zijn voor de videokaart.



Andy
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)