In gmax leg ik grondtextures boven op een satelietfoto (De sat-foto zie je niet in het voorbeeld, ik heb die weg gehaald voor de duidelijkheid).
Van de satelietfoto, gemaakt met SBuilderX bereken ik het midden, en deze gps coördinaat is één van de parameters die ik nodig heb om de bgl te maken.
![[Afbeelding: GMAX01.JPG]](http://fscb.be/fotos/GMAX01.JPG)
Die grondlagen compileer ik naar een mdl.
Dan maak ik er een bgl van met MCX/gpw, en geef ik er een layer aan, een getal.
Grondtextures krijgen van mij layer 16,18 en 20.
Al het andere (die er boven komt krijgen layer 22,24,26,28,30 en 32.
Als je hoger gaat, dan zal je zien dat de schaduw van je vliegtuig tussen de lagen komt te liggen.
Je moet wel weten waar je de poly moet leggen, je moet een gps coordinaat invoeren.
Meer info op http://fscb.be/downloads/groundpoly.zip
Misschien kan je dit ook in sketchup.
Waarom leg ik een "zelfde" texture boven de satelietfoto? Omdat mijn texture een grotere resolutie heeft dan de satelietfoto.
Van de satelietfoto, gemaakt met SBuilderX bereken ik het midden, en deze gps coördinaat is één van de parameters die ik nodig heb om de bgl te maken.
Die grondlagen compileer ik naar een mdl.
Dan maak ik er een bgl van met MCX/gpw, en geef ik er een layer aan, een getal.
Grondtextures krijgen van mij layer 16,18 en 20.
Al het andere (die er boven komt krijgen layer 22,24,26,28,30 en 32.
Als je hoger gaat, dan zal je zien dat de schaduw van je vliegtuig tussen de lagen komt te liggen.
Je moet wel weten waar je de poly moet leggen, je moet een gps coordinaat invoeren.
Meer info op http://fscb.be/downloads/groundpoly.zip
Misschien kan je dit ook in sketchup.
Waarom leg ik een "zelfde" texture boven de satelietfoto? Omdat mijn texture een grotere resolutie heeft dan de satelietfoto.