Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Real Life one on one
#1
Beste FSCB leden,

Mij eerst even voorstellen : Philippe, 66 jaar en gepensioneerd ambtenaar.
Ik heb pas onlangs FS2020 ontdekt ( januari ) en heb ondertussen al een yoke, throttle en voetpedalen en VR bril aangeschaft.
Alles werkt naar behoren en het is een zalig gevoel om bvb van Oostende naar Brugge en terug naar Oostende te vliegen.
Ik zoek echter een persoon die bereid is om samen met mij, bij mij thuis in Brugge, mij te leren een vlucht te plannen.  Dit zowel Old Skool alsook met de garmin 1000.
Leren van youtube filmpjes lukt mij niet echt. Had vroeger op school ook altijd liever een leraar om mij iets uit te leggen. Uit een boek leren lukte toen ook al niet.
Ik vlieg momenteel enkel met de Cessna 172. De grote airliners boeien mij niet zozeer.

Ik wacht in spanning op een antwoord.

Vriendelijke groeten,

Philippe.
Antwoord
#2
Dag Philippe,

Welkom op ons forum, Ik weet niet of je iemand zal vinden die je bij jou thuis zal komen uitleggen. Ikzelf ben een jaartje ouden en leer heel veel bij van YouTube filmpjes.. ze geven je het voordeel dat je die in pauze kan zetten terugspoelen en opnieuw naar de uitleg luisteren om het dan zelf uit te proberen.
Het is een heel realistische sim geworden met ''n nadeel.. je kan het zo realistisch drijven als je zelf wil, tot het eerst uitvoeren van de prechecks, taxiën en opstijgen of gewoon opstijgen vanop de startbaan.

Dit forum is een onderdeel van de Flightsimulator Club België (FSCB). Vroeger kwamen we samen in Grimbergen maar de magere opkomst met mensen met een sim, werd het op den duur meer een stevige babbel bij en tas koffie.
Het alternatief die we nu aanbieden is een maandelijks meeting online. Deze is enkel toegankelijk voor de FSCB leden.
Daar kan je dus wel nog vragen stellen of bijvoorbeeld je scherm delen. zodat we je kunnen helpen bij eventuele openstaande vragen.

Als lid krijg je ook toegang tot ons discordkanaal. Ook daar kan je dagelijks terecht met vragen.

Hoe je lid kan worden kan je terug vinden op https://fscb.be/aansluiten/

Fijne avond
Hans
FSCB.... Vliegen met beide voeten op de grond !
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)