Flight Simulator Club Belgium (FSCB) - Forum

Volledige versie: VFR Flight
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
In de airmail van oktober 2017 wordt melding gemaakt van het planningsprogramma VFR Flight.
Dat is/was inderdaad een schitterend programma. Ik heb er op dit forum zelf reclame voor gemaakt (Post 5-1-2017).
Ik wil u hiermee er wel voor waarschuwen dat sinds geruime tijd het forum van het net werd gehaald en de auteur ook nog bijzonder weinig of geen tijd meer heeft om support te leveren.
De laatste versie is bovendien kennelijk uitgebracht zonder voldoende testing, zodanig dat er ernstige storingen optraden bij mensen die het net als ik, voor quasi al onze vluchten, gebruikten.
Wij zijn daarom terug overgestapt naar de nieuwste versie van Plan G. Daar is bv. thans ook een goede topografische map toegevoegd, waardoor het weer een zeer aangename en visueel aantrekkelijke vluchtplanner wordt.
Er bestaat ook nog een alternatief: little nav map. Een zeer goed uitgewerkte planner, met echter 1 groot (onoverkomelijk) nadeel: je kan geen eigen user points importeren. Daardoor kan je bv. geen VRP points op je kaarten laten komen. De auteur heeft mij verteld dat hij in een eerstvolgend grote update die mogelijkheid wil inbouwen. Afwachten dus.
Zowel Plan G als Little Nav Map zijn freeware.
Wordt vervolgd...