Flight Simulator Club Belgium (FSCB) - Forum

Volledige versie: IVAO vragen van een nieuwkomer.
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Beste FSCB leden, enkele weken geleden ben ik lid geworden van de club. Het overgrote deel van mijn FSX "opleiding" heb ik uit Youtube filmpjes.
Ik denk eraan om een keertje online te gaan vliegen en heb de IVAO software geinstalleerd. Nu heb ik een aantal vragen en ik hoop dat ik er hier terecht mee kan.

Wanneer ik op het IVAO network aanlog, wat moet ik dan doen met volgende addons:
- Active Sky Next; ik stel steeds het actuele weer in maar wat gebeurt er als ik via IVAO vlieg?
- My Traffic 2010; ik gebruik dit voor AI maar hoe moet dat dan met de andere online vliegtuigen?

Hopelijk kan iemand me vertellen hoe dit moet... sorry als dit als een domme vraag overkomt, maar ik ben nog niet zo bedreven Dodgy

Egbert

Jess

Beste Egbert

Welkom in de wondere wereld van het online vliegen.
Om even kort op je vragen te beantwoorden:

Active Sky
IVAO heeft zijn eigen weer server, je bent NIET verplicht deze weer server te gebruiken. Je kan in de IvAp Configuratie tool het IVAO weer uitschakelen en naar alle behoeven Active Sky gebruiken. Als je IvAp geïnstalleerd hebt is ook automatisch de handleiding geïnstalleerd, daarin staat uitgelegd waar je het IVAO weer kan in- en uitschakelen. Ik doe het zelf ook zo en vele anderen op IVAO ook, de mogelijkheden qua weer simulatie met zulke add-ons gaan verder dan wat onze server kan bieden qua detail en lagen.

My Traffic
AI verkeer zal automatisch worden uitgeschakeld als je verbind met een mulitplayer server, dus ook als je op IVAO vliegt.
DIt natuurlijk om te voorkomen dat je offline AI verkeer gaat interfereren met het online verkeer.
Van zodra je IvAp installeert wordt ook automatisch de MTL, Multiplayer Traffic Library, geïnstalleerd. De MTL is ook een pakket van AI modellen en repaints dewelke gebruikt worden om het online verkeer te representeren. Deze wordt gewoon naast My Traffic geïnstalleerd en zal geen probelemen opleveren.
De MTL zal wel enkel beschikbaar zijn als je online vliegt. De AI modellen en repaints zijn geen eigendom van IVAO, maar de oorspronkelijke auteurs hebben toestemming gegeven om hun producten te gebruiken in de MTL mits deze enkel gebruikt worden voor het online vliegen op IVAO.

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel Wink