Flight Simulator Club Belgium (FSCB) - Forum

Volledige versie: Grimbergen - Jan Cuypers
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2

cuevision

Beste allemaal en misschien, Jan,

Ik heb met heel veel plezier in FSX van het door Jan Cuypers gemaakte Grimbergen airport gebruik gemaakt. Ik dacht zelf ook nog in mijn huidige Prepar3rd, maar dat weet ik niet meer. Regelmatig van Rotterdam via Zeeland naar zijn mooie scenery gevlogen.

Ik ben nu bezig om dat inmiddes in P3D (versie 3) ook weer mogelijk te maken. Ik heb dat ook met sommige andere selfmade sceneries gedaan, door ze in de P3D Addon Scenery te plaatsen. Dat werkte overwegend goed. Helaas met Jan's scenery werkt het niet (meer). 

iemand mij helpen om dit nu ook weer in P3D mogelijk te maken?

Dank jullie voor hulp en een reactie.
Met vriendelijke groet,
Ed Koorevaar
Dag Ed,
In mijn FSX Grimbergen zitten nog een aantal items die gecompileerd zijn met FS9 compilers.
Dit is geen probleem voor de Microsoft FSX, FSX Steam en P3D versies 1 en 2.
P3D v3 blijkt wel een probleem te hebben. Deze is niet meer compatibel met FS9 gecompileerde scenery.
De enige oplossing is dat ik mijn scenery herwerk, maar dat zal niet eerstdaags gebeuren...

Groeten,
Jan

cuevision

Ha Jan

Dank je voor je reactie. Ik snap dan waarom het niet (meer) werkt. Jammer. Uiteraard houd ik mij enorm aanbevolen als je jouw scenery ook voor P3D leven inblaast ;-)

Kijk uit naar de dag dat het er is.

Met vriendelijke groet en een fijne avond,
Ed

PiperCap

Beste Jan,

Deze scenery werkt perfect in mijn 'normale' FSX (mét Belgium Photoscenery) en FTX Global.

Ik slaag er echter niet in om ze in FSX:SE naadloos in te passen: de RWY en enkele loodsen/gebouwen staan hoger dan de rest van het vliegveld...
Het hernoemen van enkele 'bgl' bestanden naar 'agl' zoals dat soms helpt bij problemen met Belgium Photoscenery bracht geen oplossing.

Is de EBGB Scenery wellicht niet (helemaal) compatibel met FSX:SE?

Groetjes (met respect voor het knappe scenery werk!) - Dany
De scenery moet perfect werken in de steam edition.
Het bestand "EBGB_ALT.BGL" moet in de FSX SE\scenery\world\scenery-map gezet worden. Omdat je dit niet deed, krijg je van die sprongen...
Alle andere bestanden mogen in een door jou gekozen map gezet worden, Zolang je FSX SE maar zegt waar die staat (via de scenery database).

(11-05-2017, 18:37)PiperCap schreef: [ -> ]Beste Jan,
Deze scenery werkt perfect in mijn 'normale' FSX (mét Belgium Photoscenery) en FTX Global.
Ik slaag er echter niet in om ze in FSX:SE naadloos in te passen: de RWY en enkele loodsen/gebouwen staan hoger dan de rest van het vliegveld...
Het hernoemen van enkele 'bgl' bestanden naar 'agl' zoals dat soms helpt bij problemen met Belgium Photoscenery bracht geen oplossing.

PiperCap

(11-05-2017, 22:32)jaers schreef: [ -> ]De scenery moet perfect werken in de steam edition.
Het bestand "EBGB_ALT.BGL" moet in de FSX SE\scenery\world\scenery-map gezet worden. Omdat je dit niet deed, krijg je van die sprongen...
Alle andere bestanden mogen in een door jou gekozen map gezet worden, Zolang je FSX SE maar zegt waar die staat (via de scenery database).

(11-05-2017, 18:37)PiperCap schreef: [ -> ]Beste Jan,
Deze scenery werkt perfect in mijn 'normale' FSX (mét Belgium Photoscenery) en FTX Global.
Ik slaag er echter niet in om ze in FSX:SE naadloos in te passen: de RWY en enkele loodsen/gebouwen staan hoger dan de rest van het vliegveld...
Het hernoemen van enkele 'bgl' bestanden naar 'agl' zoals dat soms helpt bij problemen met Belgium Photoscenery bracht geen oplossing.

Top Jan, alles werkt nu perfect!
Hartelijk dank - Dany
(06-03-2016, 20:09)cuevision schreef: [ -> ]Beste allemaal en misschien, Jan,

Ik heb met heel veel plezier in FSX van het door Jan Cuypers gemaakte Grimbergen airport gebruik gemaakt. Ik dacht zelf ook nog in mijn huidige Prepar3rd, maar dat weet ik niet meer. Regelmatig van Rotterdam via Zeeland naar zijn mooie scenery gevlogen.

Ik ben nu bezig om dat inmiddes in P3D (versie 3) ook weer mogelijk te maken. Ik heb dat ook met sommige andere selfmade sceneries gedaan, door ze in de P3D Addon Scenery te plaatsen. Dat werkte overwegend goed. Helaas met Jan's scenery werkt het niet (meer). 

iemand mij helpen om dit nu ook weer in P3D mogelijk te maken?

Dank jullie voor hulp en een reactie.
Met vriendelijke groet,
Ed Koorevaar

Beset Jan, in ben hier nieuw in jullie club.
Graag had ik geweten of dat scenery van Grimbergen  ergens te downloaden is.
Alvast bedankt
Grts
(29-05-2017, 22:14)Hotas schreef: [ -> ]Beset Jan, in ben hier nieuw in jullie club.
Graag had ik geweten of dat scenery van Grimbergen ergens te downloaden is.
Alvast bedankt
Grts

Dag Luc,
Nieuw in onze club? Je brengt me even in verwarring...
Je kreeg toegang tot ons forum, en je bent er van harte welkom, maar voor zover ik kon nagaan ben je geen FSCB-lid (lidgeld te betalen).
Daarom blijven gedeeltes van dit forum verborgen voor jou.

Wat je vraag betreft:
De scenery die je zoekt staat op de fscb-website http://fscb.be/link.html
Doorklikken naar Belgische scenery...

Groetjes
Goed nieuws voor wie P3Dv4+ heeft...
Ik heb de scenery van Grimbergen geupgraded. Zou nu moeten werken in P3Dv4+

Te downloaden op de FSCB-link pagina.

[Afbeelding: EBGB01.JPG]
Pagina's: 1 2