Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken
#1
Alweer voor P3Dv4 - 64bit

Dit is wel voor meer ervaren flightsimmers .
Met deze handleiding maken we eveneens een photorealistische background,
maar we gaan deze foto mooi uitknippen zodat enkel de delen ziet die je zelf wilt .

Er is wel een foutje geslopen op blz 2 onder voorbereiding :

VOORBEREIDING :
de juiste link is :
C:\Program Files (x86)\Lockheed Martin\Prepar3D v3 SDK 3.4.22.19868\Environment SDK\resample.exe

Grtz
Peter


Bijlagen
.pdf   SBuilderX 3.14 64bit - Een vergevorderde background maken.pdf (Grootte: 1,81 MB / Aantal keer gedownload: 8)
Antwoord
#2
Wat ik mis in de handleiding hierboven is een nacht texture.
Bekijk hieronder het voorbeeld die ik maakte voor Grimbergen.
Je zal snel doorhebben hoe het moet.
In het voorbeeld heb ik de waterlayer weg gelaten.

Jan

___________________________________________________________
[Source]
   Type = MultiSource
   NumberOfSources = 3

[Source1]
   Type = BMP
   Layer = Imagery
   SourceDir = "."
   SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656.BMP"
   Variation = Day
   Channel_BlendMask = 3.0
   NullValue = 255,255,255
   SamplingMethod = Gaussian
   ulyMap =  50.9549665377492
   ulxMap =  4.38766479492187
   xDim =  2.68220901489349E-06
   yDim =  1.68986614924492E-06

[Source2]
   Type = BMP
   Layer = Imagery
   SourceDir = "."
   SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656_lm.BMP"
   Variation = Night
   Channel_BlendMask = 3.0
   NullValue = 255,255,255
   SamplingMethod = Gaussian
   ulyMap =  50.9549665377492
   ulxMap =  4.38766479492187
   xDim =  2.68220901489349E-06
   yDim =  1.68986614924492E-06

[Source3]
   Type = TIFF
   Layer = None
   SourceDir = "."
   SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656_B.TIF"
SamplingMethod = Gaussian
   ulyMap =  50.9549665377492
   ulxMap =  4.38766479492187
   xDim =  2.68220901489349E-06
   yDim =  1.68986614924492E-06

[Destination]
   DestDir = "."
   DestBaseFileName = "EBGB_Sat"
   DestFileType = BGL
   LOD = Auto
   UseSourceDimensions = 1
   CompressionQuality = 90
Antwoord
#3
Nog wat ingewikkelder maken? Wil je werken met seizoenstextures, het kan.

In het voorbeeld in de PDF wordt enkel gewerkt met een satelietfoto voor alle seizoenen (maanden)
Variation = January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December

Je kan hier ook gewoon zetten:
Variation = all

Wil je opsplitsen dan kan je na Variation = het volgende zetten:
day: dagtexture
night: nachttexture
één maand of meerdere maanden, bvb March, April, May: Voor die maanden zal een specifieke texture getoond worden.

Het spreekt vanzelf, als je meer opsplitst, je meerdere Source velden krijgt.
Antwoord
#4
How Jan, Wink
Dat is veel voor een keer .
Zover was ik nog niet .
Maar ik zal dit zeker invoegen in de volgende handleiding .

EDIT : De volgende handleiding zal dan Een iets verder vevorderde ... heten Smile

Thx
Peter
Antwoord
#5
Hoy Jan,
Ik wil graag in mij EBBL ook EBLE Leopoldsburg photoreal invoegen + de omringende schietvelden, dus ook Pampa Range .
Ik heb de Bitmaps Blendmask, Watermask en Photo, deze zijn gemaakt en bewerkt met Gimp2 .
Ik heb eveneens het .INF-bestand gemaakt zoals je kunt zien hieronder .
(Nog geen day/night ingevoegd)
Als ik nu resample gebruik, gebeurd er niets, hij maakt geen .BGL-bestand aan .
Wat doe ik fout ? 
Ik heb zo een photoreal gemaakt voor EBBL, en dat werkte wel, ik denk ergens een fout in het .INF-bestand .

[Source] 
Type = MultiSource 
NumberOfSources = 3 

[Source1] 
Type = BMP 
Layer = Imagery 
SourceDir = "." 
SourceFile = "EBLE Photo.bmp" 
Variation = All 
Channel_BlendMask = 2.0 
Channel_LandWaterMask = 3.0 
ulyMap =  51.1655665983619
ulxMap =  5.25146484375001
xDim =  4.29153442382811E-05
yDim =  2.6955245236797E-05 

[Source2] 
Type = BMP 
Layer = None 
SourceDir = "." 
SourceFile = "EBLE Blendmask.bmp" 
SamplingMethod = Gaussian 
ulyMap =  51.1655665983619
ulxMap =  5.25146484375001
xDim =  4.29153442382811E-05
yDim =  2.6955245236797E-05

[Source3] 
Type = BMP 
Layer = None 
SourceDir = "." 
SourceFile = "EBLE Watermask.bmp" 
SamplingMethod = Gaussian 
ulyMap =  51.1655665983619
ulxMap =  5.25146484375001
xDim =  4.29153442382811E-05
yDim =  2.6955245236797E-05

[Destination] DestDir = "." 
DestBaseFileName = "EBLE Photo" 
DestFileType = BGL 
LOD = Auto 
UseSourceDimensions = 1 
CompressionQuality = 85

Grtz
Peter
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)