Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
coordinaten BGL
#1
Kan iemand mij vertellen of en hoe ik uit een scenery BGL file, de coordinaten van die scenery of dat object kan halen?
Dank.
Marcel

Intel i7-4790k @ 4.8 GHz-MBO Asus MaxVii Hero-Corsair 780T-Corsair PSU 1000w-Corsair H100i GTX cooling-G Skill 16gb 2400/CL 10 (2x8gb)-Geforce GTX980 4gb ddr5-SSD 850 pro 512gb-2Tb HDD WD black 7200rpm-LG Blu Ray-Wifi pci-exp N900 (dual freq 2.4+5ghz)-Win7 Ult OS 64bit-FSX+Accelerator
Antwoord
#2
Marc,
dat hangt af van de bgl die je hebt.
- Sommige bgl's bevatten verschillende voorwerpen, zeg maar een bibliotheek, daar zitten geen coördinaten in.
- Je hebt dus ook bgl's die die voorwerpen ophalen uit zo'n biblitheek en ze op een bepaalde plaats zetten. Hier zitten dus coördinaten in.
- Je hebt ook bgl's met 1 voorwerp in of een groep voorwerpen (niet te splitsen), waar ook een coördinaat in zit (of niet).
        Een goed voorbeeld daarvan zijn de bgl's van Antwerpen stad van Dirk Rawoens.

Download eens het freeware programma ModelconvertorX (MCX). Dit programma kan bgl's openen waar voorwerpen inzitten.
- Als er maar één voorwerp inzit heb je kans dat je ook een coördinaat vindt, en kan aanpassen.
- Als er in de bgl meerdere voorwerpen zitten, zal je geen coördinaten vinden.
   Je kan wel één van die voorwerpen exporteren naar mdl, en die dan terug inladen in MCX, die een coördinaat geven, en bewaren als bgl.

Zeg maar waar ik je mee kan helpen!
Antwoord
#3
Andere mogelijkheid :

Als je het BGL bestand van je vliegveld opent met Airport Design Editor,
dan zie je in de linkerbovenhoek de coordinaten staan .

Grtz
Peter
Antwoord
#4
(19-09-2017, 18:15)jaers schreef: Marc,
dat hangt af van de bgl die je hebt.
- Sommige bgl's bevatten verschillende voorwerpen, zeg maar een bibliotheek, daar zitten geen coördinaten in.
- Je hebt dus ook bgl's die die voorwerpen ophalen uit zo'n biblitheek en ze op een bepaalde plaats zetten. Hier zitten dus coördinaten in.
- Je hebt ook bgl's met 1 voorwerp in of een groep voorwerpen (niet te splitsen), waar ook een coördinaat in zit (of niet).
        Een goed voorbeeld daarvan zijn de bgl's van Antwerpen stad van Dirk Rawoens.

Download eens het freeware programma ModelconvertorX (MCX). Dit programma kan bgl's openen waar voorwerpen inzitten.
- Als er maar één voorwerp inzit heb je kans dat je ook een coördinaat vindt, en kan aanpassen.
- Als er in de bgl meerdere voorwerpen zitten, zal je geen coördinaten vinden.
   Je kan wel één van die voorwerpen exporteren naar mdl, en die dan terug inladen in MCX, die een coördinaat geven, en bewaren als bgl.

Zeg maar waar ik je mee kan helpen!

Dag Jan
Ik heb een file gevonden met een heleboel POI's van Noord Frankrijk. Met Modelconvertor kan ik wel een aantal objecten zien, maar ik vind de coordinaten niet. Ik zou die graag hebben omdat ik die dan in Plan G kan invoeren, zodat we in onze VFR vluchten er ook op zoek naar kunnen gaan. De site waar ik de file vandaan heb, zegt wel wat er allemaal in zit, maar niet waar het allemaal juist gelegen is. Daarom zou een aanduiding in plan G een enorme hulp zijn. http://www.f-bmpl.com/index.php/nord-pas...s-pack-vfr. Dank voor je hulp.
Marcel

Intel i7-4790k @ 4.8 GHz-MBO Asus MaxVii Hero-Corsair 780T-Corsair PSU 1000w-Corsair H100i GTX cooling-G Skill 16gb 2400/CL 10 (2x8gb)-Geforce GTX980 4gb ddr5-SSD 850 pro 512gb-2Tb HDD WD black 7200rpm-LG Blu Ray-Wifi pci-exp N900 (dual freq 2.4+5ghz)-Win7 Ult OS 64bit-FSX+Accelerator
Antwoord
#5
Marc,
ik heb de scenery die jij aangaf gedownload, en nagekeken.
Ik zie grote bgl's, dit zijn bibliotheken met objecten. Daar zitten geen coördinaten in.
Dan heb je die kleine, die zetten een object uit een bibliotheel op zijn plaats. Het zijn die bestandjes die we moeten kunnen decompileren om de coördinaat uit te lezen...

Ik heb even moeten zoeken, en dit is de oplossing: een BGL Viewer. Download die van http://www.fsdeveloper.com/forum/threads...es.432840/

Start het programma, en sleep een bgl in het linker vak. Dan opent het programma die bgl.
In het hieronderstaande voorbeeld open ik Lille_Stade_Pierre_Mauroy_obj_.bgl
Rechts lees ik de coördinaat: N50°36.7431 E3°08.0087
Als ik die coördinaat in Google earth invoer zie ik het stadium!


Bijlagen Miniatuurweergaven
       
Antwoord
#6
Dank je Jan, Ik ga dit uitproberen.
Marcel

Intel i7-4790k @ 4.8 GHz-MBO Asus MaxVii Hero-Corsair 780T-Corsair PSU 1000w-Corsair H100i GTX cooling-G Skill 16gb 2400/CL 10 (2x8gb)-Geforce GTX980 4gb ddr5-SSD 850 pro 512gb-2Tb HDD WD black 7200rpm-LG Blu Ray-Wifi pci-exp N900 (dual freq 2.4+5ghz)-Win7 Ult OS 64bit-FSX+Accelerator
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)