Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBBL Kleine Brogel voor P3Dv4
#73
Je hebt de F-16 in FS9 geinstalleerd .
Deze heb je dan in de aircraft folder van P3Dv4 gezet .

Als je dit aircraft bestand van P3Dv4 kunt doormailen,dan probeer ik de rest  .
Ik zal proberen contact te krijgan met MAIW voor toelating .

Grtz
Peter
Antwoord
#74
(10-12-2017, 15:08)zzip schreef: Je hebt de F-16 in FS9 geinstalleerd .
Deze heb je dan in de aircraft folder van P3Dv4 gezet .

Als je dit aircraft bestand van P3Dv4 kunt doormailen,dan probeer ik de rest  .
Ik zal proberen contact te krijgan met MAIW voor toelating .

Grtz
Peter

Mail/file gestuurd!

Ja om aan al de folders van het MAIW BEL F-16 pakket te geraken, is een install eerst in FS9 nodig, "zou" je het op de stap-voor-stap manier doen. Je kan in de installer van MAIW geen ander path kiezen.

Buitenuit de modellen met hun textures en de traffic file, zit er nog een updated naar MAIW standaard scenery van Kleine Brogel in (enkel FS9), maar de scenery heb je natuurlijk niet nodig... het gaat om de folder Aircraft en de Scenery folder met de traffic file erin, die je nodig hebt om te converteren.

Er zit ook een folder in met callsigns van de eenheden op Kleine Brogel, om met hulp van Edit Voice Pack (EVP) te installeren, om deze callsign's nadien te horen gebruikt te worden door de AI piloten in de P3D/FSX ATC communicatie, maar hou er rekening mee dat je voor gebruik in P3Dv4, de versie EVP voor p3Dv4 nodig hebt, het programma was freeware, maar nu payware (o.a. te verkrijgen op simmarkt)

Nadien, als je de standaard FS9 AI modellen veranderd hebt door de P3Dv4/FSX modellen, dan is het nadien de 2 F-16 folders in de "airplanes" folder van P3Dv4 zetten.

De file die ik je gestuurd hebt, heeft alle files kant en klaar voor te droppen in P3Dv4

Grtz
Lennert
Antwoord
#75
Thx Lennert,
dat is prachtig werk hoor 

[Afbeelding: 31_Sqn_b.jpg]

[Afbeelding: 31_Sqn_c.jpg]

Een absolute meerwaarde voor de scenery .
Spijtig dat er geen traffic is op da alfa line en de QRA zone .
Waar moet de map callsign geplaatst worden ?


Ik had al voor de release al twee parkingplaatsen een beetje meer aangekleed .
Dit voor het geval er iemand wil vertrekken vanaf een parkingspot .
Daar is er nu één van bezet .

[Afbeelding: EBBL_speciale_parkings.jpg]

Wat de TACAN betreft  dat moet ik nog uitzoeken .
Ik heb er namelijk nooit mee gewerkt .
Bedankt voor de uitleg

Grtz
Peter
Antwoord
#76
-AI Traffic : Denk dat je eerder de mensen achter het originele BAF F-16 AI pakket en de persoon die de AI modellen op MAIW heeft hermaakt voor P3D gebruik moet bedanken... ik heb gewoon de model.xxx files gewisseld en de flightplan file geconverteerd Wink

(Blijkt ondertussen dat de FS9 C-130 modellen ook zijn aangepast naar (FSX)/P3D native : zie http://militaryaiworks.com/forums/46/16761 )

-Geen traffic op Alpha en QRA lijn : ? zo direct geen antwoord op.... ik weet niet hoe de flightplan file uiteindelijk een AI model plaatst op de scenery. De positie van je traffic slider in P3D(FSX) heeft ook een grote invloed op hoeveel AI toestellen die uiteindelijk verschijnen op de scenery, des te lager je percentage, des te minder, des te hoger je er meer ziet.

Een flightplan is gebaseerd op een tijdstabel, en de ene moment staat bv de FA-108 op de sierra lijn, maar bij je volgend vertrek kan hij opeens aan de andere kant van het vliegveld staan, of zelfs helemaal niet, en staat hij bv op Florennes of, bv op Lakenheath, of is hij een vlucht al reeds aan het uitvoeren. Een reden kan ook zijn... meer parkingspots op je scenery dan dat er uiteindelijk AI-modellen voorzien zijn in het pakket?

-Callsign map: Die map moet je nergens zetten, gewoon meeleveren met je scenery pakket. In de map zitten de files met de callsign files, om via het payware programma EditVoicePack_XL, nadien in het programma te importeren, en laten toe te voegen aan de airlines.cfg file van P3D (wordt gedaan door EVP_XL) waardoor je nadien in de sim de AI piloten kunt horen gebruik maken hun callsign ( tiger(31sqn) - basic(OCU sqn) - mace(349sqn) - Belgian Air Force (vluchten naar buitenland ). Je kunt zelfs nadien in je scenario screen van P3D waar je je vliegtuig kiest (bv Aerosoft F-16AM FA-116) de calllsigns ook gebruiken voor jouw vlucht, en als je P3D ATC contacteert hoor je jezelf de Tiger of Basic of Mace callsign gebruiken.

Tacan: Ook de files voor EBFS en EBBE doen hun ding, ik zal deze je nog opsturen, je zet ze nadien maar bij de EBBL file, dan kun je ook vanuit EBBL naar EBBE of EBFS vliegen met afstand en richting bepaling op je navigatie instrument, of omgekeerd naar EBBL toe.

Nog een klein verzoekje als het niet teveel gevraagd is... als je naar Runway 23R taxied, en je bent aan de QRA, dan is er aan de rechterkant van de taxiway, een platform dat in het gras ligt, dat platform wordt gebruikt om de laatste controles door de grondbemanning uit te voeren net voor vertrek,en de veiligheid van de bewapening te verwijderen. Je hebt al aanpassingen doorgevoerd aan de textures weergave van de platformen (asfalt naar beton). Ik weet nu niet of je dat platformpje mee aangepast hebt, maar nu heeft het dezelfde texture als de taxiway... zou je dit ook in beton kunnen zetten?

EDIT: oeps... vergeet mijn vraag... zie zonet op de screenshot met de verwijzing van extra toegevoegde parkingspots (gele omlijning op QRA) dat het platform al van beton is voorzien...

Grtz,
Lennert
Antwoord
#77
Hoy Lennert,

toch bedankt dat je de model files geconverteerd hebt .

Wat de C-130 modellen betreft, dat is ook goed nieuws .

Geen traffic op Alfa en QRA, mijn sliders staan volledig open, maar  misschien zijn de toestellen inderdaad aan het vliegen .

Ik merk wel op dat je enorm veel over KeeBee weet, ooit dienst gedaan ?

Grtz
Peter
Antwoord
#78
(11-12-2017, 18:44)zzip schreef: Hoy Lennert,

toch bedankt dat je de model files geconverteerd hebt .

Wat de C-130 modellen betreft, dat is ook goed nieuws .

Geen traffic op Alfa en QRA, mijn sliders staan volledig open, maar  misschien zijn de toestellen inderdaad aan het vliegen .

Ik merk wel op dat je enorm veel over KeeBee weet, ooit dienst gedaan ?

Grtz
Peter

Graag gedaan, ik had ze al reeds, dus weinig extra werk aan gehad.

Neen, heb geen dienst gedaan, zelfs nooit dienst moeten doen voor vadertje-staat, maar ooit wel stappen gezet om militair te worden, maar ben voor niets naar Neder-over-Heembeek geweest. 

Door de jaren wel mensen gekend die werkten op Kleine Brogel, airshows en spotterdays bijgewoont. Nu nog altijd heel veel interesse in de militaire wereld en Flightsimmen.

Grtn,

Lennert.

(P.s. vandaag nog een paar dingen gedaan voor de scenery...heb je ze gemaild.)
Antwoord
#79
Hoy All, Hoy Lennert,

Goed nieuws ontvangen van gavinc, dat is de man die de AI F-16's van Henry Tomkiewicz geconverteerd heeft naar FSX .
Ik heb groen licht gekregen om de AI F-16's te plaatsen in mijn EBBL Kleine Brogel .
Eveneens heb ik van Firebird, moderator van MAIW, zeer lovende woorden gekregen over mijn EBBL,
en dan voornamelijk  over het feit dat zulks een scenery  freeware is .

Er is nog een mail onderweg naar Greg, eveneens moderator van MAIW, voor het gebruik van enkele van hun onderdelen .

Als die er is is de update niet zo ver weg meer .

Misschien de AI C-130's er nog bijvoegen (er zal er toch wel één landen op Brogel zeker) .

Grtz
Peter
Antwoord
#80
Peter,

Omdat er voor P3Dv4 voor het moment, geen uitgebreide scenery van EBBR/Melsbroek is, (en Aerosoft hun EBBR project voor de zoveelste keer heeft moeten doorgeven aan een andere designer), zal het er van afhangen hoeveel parkingspots er zijn op de stock EBBR van P3Dv4.

Als je een vluchtplan hebt voor bv 8 verschillende C-130's en op stock EBBR is er maar 1 parkingspot voorzien, dan weet ik niet hoe het flightplan de vluchten gaat uitvoeren. Ik weet wel dat als er geen parkingspot voorzien is op scenery "X" , dat er zelfs geen AI-toestel verschijnt.

Je zal de stock EBBR moeten voorzien van extra parkingspots in het slechtste geval...

Als er in het flightplan, routes naar EBBL staan, dan zal hij wel landen/parkeren/opstijgen, tenzij de vlucht zo geprogrammeerd is, dat hij een doorstart (Tough & Go) maakt.

grtn,
Lennert.
Antwoord
#81
Hopelijk gaan ze dat wel doen .

Grtz
Peter
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)