Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBBL Kleine Brogel voor P3Dv4
#46
Ben benieuwd...
Antwoord
#47
Ik ben nog in correspondentie met 2 personen op facebook i.v.m. de read me file die bij mijn scenery moet komen .
Nu was facebook zo vriendelijk om plots een foto van mij te bestuderen, en deze moet nu gekeurd worden .  Huh

Bedankt Facebook omdat je me al 5 dagen laat wachten .

Dus nog even wachten voor de release .

Grtz
Peter
Antwoord
#48
EBBL Kleine Brogel voor P3Dv4 is uit !

Te downloaden op :
AVSIM (nog in behandeling)
FLIGHTSIM 
SIMVIATION 

43 MB 

Have fun !

Peter
Antwoord
#49
Downloading (Simviation)...... Thx voor de release!
Antwoord
#50
Have a nice flight Lenny,

je hebt er lang genoeg op moeten wachten .

Grtz
Peter

EDIT :

https://simviation.com/1/download-file?f...leId=53786

Sinds vannacht al 34 downloads.

Graag uw mening en screenshot aub .
Antwoord
#51
Peter,
Ik veronderstel dat jij de scenery gemaakt hebt met Airport design editor? En hebt gecompileerd met de bestanden uit de SDK van P3Dv4.1...
Is het een groot werk om alles ook eens te compileren voor FSX? Want ik zie bvb de runway's en taxiwegen niet in FSX.

Vind je dat dit een te groot werk is, kan ik dan even het bestand hebben dat je maakte in ADE? Ik zou die dan op mijn PC kunnen compileren voor FSX.

Een paar opmerkingen (getest in FSX).
Op je bunker 31 zit een glans op de stenen en het gras. Ook op het depot zit overal glans.
Je kan die weghalen met de materiaal editor in modelconvertorX (MCX). Zet de Specular color op zwart (0;0;0)

En je hebt ook een probleem met ondergronden, zoals die van het depot (texture=concrete_aggregate_smoke). Dit staat te flikkeren.
Dit komt omdat fs (P3D) niet weet wat die moet tonen, de texture of de ondergrond. Je hebt ook ergens lijnen voor parkings gemaakt. Ook de gele bollen. Die flikkeren allemaal.
Ondergronden moet je op een speciale manier maken. Maak dus geen objecten met een ondergrond.

1.
In ADE gebruik je voor ondergronden de knopjes waar een G op staat (Ground poly of Ground line = vlakken en lijnen).
Elk van deze lagen geef je een getal (tussen 16 en 32 voor P3D). De laag met het kleinste getal wordt eerst gelegd, daarboven de lagen met een groter getal.
De ondergrond wordt eerst gelegd (sat-foto), dan de layers... Dan heb je die flikkering niet.
Die methode gebruik ik om lijnen of vlakken te leggen met een bepaalde kleur.
2.
Je kan ook gewoon van een vlak een mdl maken. Maar dan mag je daar geen bgl van maken op de gewone manier.
Open MCX, kies in de menu voor Wizards/Ground polyon wizard.
Open de mdl, geef het vlak de juiste layer, positioneer waar het vlak moet komen (gps coördinaten), zeg waar de bgl moet komen, en klik op convert.
Die methode gebruik ik om de hoge resolutie runway textures te leggen boven op de satelietondergrond. (Zie Oostende, Grimbergen en Kortrijk)

Ik denk dat je genoeg stof hebt tot nadenken? Als je niet begrijp wat ik hier allemaal bedoel, dan moeten we maar eens afspreken.
Antwoord
#52
Hoy Jan,

Deze scenery is dan ook niet voor FSX, maar voor P3Vv4 .

Ikzelf heb dit getset op FSX en kom tot dezelfde conclusie als jij .

Dus enkel voor P3Dv4 .

P3Dv4 en X-Plane werkt op 64 Bit .
Terwijl FSX, FS9, ... werken op 32 Bit .

Serge vandebotermerkt gaat wel proberen deze te converteren naar X-Plane .
Serge, als je dit leest, je hebt een Go !

Grtz
Peter
Antwoord
#53
(09-12-2017, 18:18)zzip schreef: Hoy Jan,

Deze scenery is dan ook niet voor FSX, maar voor P3Vv4 .

Ikzelf heb dit getset op FSX en kom tot dezelfde conclusie als jij .

Dus enkel voor P3Dv4 .

P3Dv4 en X-Plane werkt op 64 Bit .
Terwijl FSX, FS9, ... werken op 32 Bit .

Serge vandebotermerkt gaat wel proberen deze te converteren naar X-Plane .
Serge, als je dit leest, je hebt een Go !

Grtz
Peter

Hello Peter,
Ja deze week geef ik het een Go, EBOS word meer werk dus voor daarna , ik stuur wel wat screens bij succes :-),bedankt in ieder geval
Serge
Antwoord
#54
Hoi Peter,

Zonet je scenery eens bekeken in P3Dv4, ja watte...... ferm man! denk dat ik elk hoekje van de basis heb af-ge-slewed en een tank kerosine van de F-16 erdoor gejaagd heb, met zitten te rond te taxi-ien en door-starts te maken!

Een paar dingen... en Peter dit is niet om de boel af te breken he!

   

Zoals je kunt zien op de google map screenshot, is de ramp van de Sierra Lijn, opgemaakt uit beton, en de taxiway die de Sierra Lijn, (komend van de Toren naar de QRA -> holding RWY23R) doorsnijdt, uit asfalt bestaat. 

In de scenery is de Sierra Lijn voorzien van een asfalt opmaak ipv betton (concrete). Als je een vlucht start vanop de Sierra Lijn, dan is het moeilijk om te zien waar de Sierra Lijn aansluit op de taxiway, om af te draaien op de taxiway, om naar rwy05 of rwy23 te taxien.

(Ook de Mike Lijn (maintenance ramp) bestaat uit beton, de taxiway ernaar toe en de ramp zijn in scenery van dezelfde opmaak.)

De F-84 die langs de taxiway staat, waar vroeger het squadron-gebouw van 23sqn was, staat bij mij in de scenery op zijn neuswiel en met zijn gat iets omhoog. 

Als ik in avatar mode ben, dan flikkeren de textures van de shelters en bomen (ik stond op de sierra lijn), in de cockpit is alles normaal dan.

Betreffende de brandweer langs de taxiway.... vindt persoonlijk dat het er nogal dicht bij de taxiway staat, langs taxien met de F-16 is er weinig ruimte over tussen de wingtip en de brandweer-trucks... 

Voor de rest loopt de scenery bij mij vrij vlot (heb een nvidia GTX980 4GB graph card, FTX Orbx/LC Europe - Active Sky4 - Clouds shadows/cockpit shadows) alleen bij  het aanvliegen van de scenery, even voor een paar seconden maar, wat drops in fps, maar eenmaal ingeladen... rond de 35fps.

Grtn,

Lennert
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)