Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBBL Kleine Brogel voor P3Dv4
#1
Hoy allen,

na mijn EBBL Kleine Brogel voor FSX ben ik nu aan het converteren en aanpassen voor P3Dv4 . Wink
De sceneries voor P3Dv4 zouden ook werken in P3Dv3 .

Grtz
zzip
[Afbeelding: F-104.jpg]
Antwoord
#2
Al enkele afbeeldingen

[Afbeelding: image.jpg]
Vertrekkend vanaf 349Sqn

[Afbeelding: image.jpg]
De vernieuwde QRA

[Afbeelding: image.jpg]
349Sqn op de voorgrond




Grtz
Peter
[Afbeelding: F-104.jpg]
Antwoord
#3
Dag Peter,
Ik wist niet dat jij ook een EBBL had gemaakt voor FSX. Ik heb ebbl_kleine_brogel_belgium.zip (versie 04/04/2013) gedownload van Avsim. Is dat de recentste versie?
Zoals het in de readme staat, ligt de runway niet op zijn plaats. En dat is spijtig. Ik zie dat je ook problemen hebt met oa doorzichtige vlakken.

Ik hoop dat je dit kan corrigeren in de nieuwe versie.
Ik wil daarom graag mijn hulp aanbieden om zoveel mogelijk problemen, die jij ondervindt bij het maken van deze nieuwe versie, te helpen oplossen.
Antwoord
#4
Dag Jan,

bedankt voor uw hulp, die kan nog van pas komen en ik zal u zeker ten gepaste tijden contacteren als het nodig mocht blijken .
Verder wil ik je bedanken voor de mooie sceneries die je de afgelopen jaren gemaakt hebt voor de flightsimmers en die allen freeware zijn .
Dat was ook een punt waar ik vanuit ging met het maken van EBBL, het moet en zal freeware zijn en blijven .

Ik ben EBBL Kleine Brogel beginnen maken voor eigen gebruik .
Als regelmatige spotter van EBBL kwam ik in contact met andere flightsimmers .
We kregen zelf een plaats op de website van KB Spotting .
En van het een kwam het ander en plots zat ik er tot mijn oren in .
Het was of is nooit de bedoeling geweest om met grote bedrijven te concureren,
daarvoor heb ik te weinig ervaring .
En na 16 maanden werk kon het geupload worden (04-04-2013).
Met ondertussen meer dan 3000 downloads op verschillende sites .
Dit is de enige versie die ik gemaakt heb .
Mijn EBBL is zeker niet te vergelijken met uw sceneries, ook omdat ik geen kennis heb van 3dMax e.d.
Photoshop of een ander dergelijk programma ken ik ook niet, al mijn gebouwen zijn gemaakt met Sketchup .

Ik ben dus een maand geleden gestart met EBBL voor P3Dv4 .
Er zijn al vele veranderingen en verbeteringen doorgevoerd, maar zoals je zeker weet is er aan een scenery van deze omvang
altijd wel wat dat je kan of moet veranderen .
Het probleem van de weg Kleine Brogel-Peer (en niet de runway) is intussen opgelost .
Wat de doorzichtige vlakken betreft, kun je daar wat meer specifieren, want ik weet niet dadelijk wat je bedoeld .

Sinds een week of twee ben ik mij aan het verdiepen in het bewerken van photorealistic background met GIMP 2 .
Maar door de rechten van beelden van Google, Nokia, Yahoo enz ... zal dit nooit gepubliceerd worden .
Het moet freeware blijven .
Iemand die een photorealistic background wil hebben moet die dan maar zelf maken, ik zal hun daar wel mee helpen .

Nu, tips zijn altijd welkom Jan, of iemand anders natuurlijk .

De bedoeling is binnen enkele weken te uploaden en dan af en toe een update toevoegen .
Ik had graag nog AI Traffic voorzien, maar er is zelf nog geen F-16 op de markt voor P3Dv4 .


Grtz
Peter
[Afbeelding: F-104.jpg]
Antwoord
#5
Ik heb van EBBL 2 photoreal backgrounds gemaakt, een kleine en een grote .
Ik heb dus nu 2 versies van backgrounds :

20x22 at zoom = 16   BGL bestand van 2.412kb

40x44 at zoom = 17   BGL bestand van 32.102kb

Dat de tweede veel groter is , dat zie je .
Maar welke zou nu de beste om te installeren en om later te bewerken met Gimp 2 ?

Grtz
Peter
[Afbeelding: F-104.jpg]
Antwoord
#6
Peter,
Hoe, of met wat maak jij de photoreal backgrounds?
Ik gebruik daarvoor tot nu toe SBuilderX.
Ik probeer dan een zoom te hebben van 17.
Bij het compileren naar een bgl, kan ik van de bitmap een bgl maken met een bepaalde compressie.
100% is zonder compressie, en heeft een heel groot bestand, te groot...
85% heeft een heel goed resultaat, en je bestand heeft een goede grootte.
Antwoord
#7
Jan,
ik gebruik inderdaad SBuilderX 3.14 (64bit) .
Dat heb ik ook ergens gelezen, ik geloof dat die file in het Engels was, dat de compressie 85% moet zijn .
Dat scheelt al een slok op een borrel qua grootte .
Nu niet dat de grootte een erg groot struikelblok is .

Maar dan ga ik met de zoom 17 verder werken .
Ik ben aan het experimenteren met watermask en bendmask .

Ik werk nu op mijn laptop, maar thuis heb ik twee schermen, dat werkt gemakkelijker .

Grtz
Peter
[Afbeelding: F-104.jpg]
Antwoord
#8
Ik heb mijn photoreal voor EBBL bijna klaar .

Met Gimp 2 heb ik de photoreal bewerkt en een Blendmask en een Watermask gemaakt .
Dan een .inf bestand gemaakt en dit gekopieerd/geplakt in de resample .
Er wordt een BGL-bestand aangemaakt .
Of beter er zou er een moeten aangemaakt worden,
want ik weet niet naar waar dat de BGL gestuurd wordt .

Weet iemand een oplossing ?

Grtz
Peter
[Afbeelding: F-104.jpg]
Antwoord
#9
Je bepaalt in het inf-bestand hoe je bgl noemt, en waar die aangemaakt wordt. Staat onder [Destination]

Hieronder de inhoud van mijn scenery Oostende: Dag- en nachttexture, blend en water.
Onderaan zie je DestDir, daar komt de bgl, en DestBaseFileName, dit is de naam van het bestand. Bij mij dus EBOS_sat.bgl .

Ik maak een copy van resample.exe, en zet die in de map van de inf. Dan sleep ik in de verkenner het inf-bestand op de resample.exe, en die start dan met de compilatie naar bgl.
Zorg dat ook alle bitmaps in diezelfde map staan.

[Source]
   Type = MultiSource
   NumberOfSources = 4

[Source1]
   Type = BMP
   Layer = Imagery
   SourceDir = "."
   SourceFile = "L17X133142X133185Y87519Y87536.BMP"
   Variation = Day
   Channel_BlendMask = 3.0
   Channel_LandWaterMask = 4.0
   NullValue = 255,255,255
   SamplingMethod = Gaussian
   ulyMap =  51.2077438
   ulxMap =  2.8427124
   xDim =  5.36441761363639E-06
   yDim =  3.36137152777879E-06

[Source2]
   Type = BMP
   Layer = Imagery
   SourceDir = "."
   SourceFile = "L17X133142X133185Y87519Y87536_LM.BMP"
   Variation = Night
   Channel_BlendMask = 3.0
   Channel_LandWaterMask = 4.0
   NullValue = 255,255,255
   SamplingMethod = Gaussian
   ulyMap =  51.2077438
   ulxMap =  2.8427124
   xDim =  5.36441761363639E-06
   yDim =  3.36137152777879E-06

[Source3]
   Type = TIFF
   Layer = None
   SourceDir = "."
   SourceFile = "L17X133142X133185Y87519Y87536_B.TIF"
   SamplingMethod = Gaussian
   ulyMap =  51.2077438
   ulxMap =  2.8427124
   xDim =  5.36441761363639E-06
   yDim =  3.36137152777879E-06

[Source4]
   Type = TIFF
   Layer = None
   SourceDir = "."
   SourceFile = "L17X133142X133185Y87519Y87536_W.TIF"
   SamplingMethod = Gaussian
   ulyMap =  51.2077438
   ulxMap =  2.8427124
   xDim =  5.36441761363639E-06
   yDim =  3.36137152777879E-06

[Destination]
   DestDir = "."
   DestBaseFileName = "EBOS_sat"
   DestFileType = BGL
   LOD = Auto
   UseSourceDimensions = 1
   CompressionQuality = 85
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)