Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FSX World Tour
#1
Hi iedereen!


Het was even zoeken, maar leuk om te zien dat de flightsim community in België ook heel actief is. Omdat ik het vliegen binnen Benelux een beetje beu was én om mezelf bij te scholen, ben ik sinds oktober - in een impulsieve vlaag - een wereldreis gestart, met een Cessna 400 Corvalis TT, om zo verschillende delen van de wereld te bezoeken. Om een online logboek bij te houden, was ik eerst gestart met alles op Facebook te zetten, maar aangezien het overzicht snel verloren ging, heb ik een website uit de grond gestampt waarop alle vluchten beschreven staan (weliswaar in het Engels), met tekst, screenshots (en soms video).

http://www.fsxworldtour.com

Ik probeer een twee à drietal vluchten per week te doen, real-time, tussen 150 à 300nm, dus we zijn wel nog even onderweg. Big Grin  

Alle (opbouwende) kritiek is welkom!


Groeten,
Carl aka gaadvis
Antwoord
#2
OMG!!! Ziet er echt mega zalig uit. Alles zo mooi in detail uitgewerkt. Prachtig gedaan!!! Ben ik alvast héél erg onder de indruk. Ben zelf ook iemand die alles graag tot in de kleinste puntjes perfect afwerk. Oog voor detail. Ziet er echt een prachtige tour uit. Met prachtige zichten/scenery. Blijkbaar is uw pc nog niet van de minste. Ik kan alvast mijn settings niet zo zetten om zo'n mooi resultaat te bekomen. Is dat FSX of FSX-SE?
Antwoord
#3
Hi Timo, bedankt voor de mooie woorden! Doet deugd om te horen Smile

De krachtbron is een vrij recente laptop (MSI GS60 Ghost), afgelopen zomer gekocht, en hoewel ik er even uit was, heb ik toen besloten om terug FSX te installeren (altijd leuk om de performance te testen Wink ). Ik heb de boxed versie thuis liggen en had die al op Windows 8 geprobeerd, maar die gaf fouten. Teleurgesteld uiteraard, maar toen heb ik - tot mijn eigen verbazing - ontdekt dat er een Steam Edition bestond en die deed het gelukkig wel perfect, met Windows 10. De "eye candy" is voor een groot stuk ook te danken aan de payware add-ons (Orbx, REX, HD Alabeo vliegtuig, enz.).  

Oorspronkelijk was het niet mijn plan om alles zo gedetailleerd te documenteren en een nieuwe blogpost schrijven neemt doorgaans ook letterlijk meer tijd in beslag dan de vlucht zelf, maar het is wel leuk om te doen. Om dan te horen dat mensen dit graag lezen, geeft natuurlijk een extra "boost" om door te gaan. Ik ontdek nu zelf ook nog veel i.v.m. het vliegen en add-ons, maar ik vermoed dat het na de zoveelste vlucht niet altijd even makkelijk zal blijven om even interessante content te verzinnen, want we hebben nog wel even te gaan... Big Grin
Antwoord
#4
Carl,
Ook ik vind het een prachtig initiatief. Je dagboek is zeker de moeite waard om te lezen, ook de extra onderwerpen die je bespreekt, die niet over een vlucht gaan...
Hoe lang denk je te moeten vliegen om rond te zijn?

Het zou misschien leuk zijn als anderen een bepaalde leg kunnen meevliegen, online. Dit zou het alvast wat spannender kunnen maken.

Groeten,
Jan
Antwoord
#5
Hey Jan,

Bedankt voor het compliment! Tsgoh, hoe lang... dat is een hele goeie vraag! Smile Op de website staat een ruw uitgeschreven route, maar een gedetailleerde route met uitgewerkte vluchtplannen heb ik niet en wil ik ook gaandeweg een beetje plannen afhankelijk van weerberichten, brandstof, enzovoort. Met andere woorden, het is moeilijk om afstand en tijd in te schatten, maar ik vermoed dat het toch een dik half tot driekwart jaar kan duren (met 2 à 3 vluchten per week). Ik vlieg doorgaans afhankelijk van wanneer het me uitkomt en meestal is dat als vrouw en kinderen in dromenland vertoeven of tijdens een zeldzaam leeg moment in het weekend, al probeer ik mezelf wel tot een bepaald minimum te verplichten om de website regelmatig te kunnen updaten. ;-)

Interessant voorstel betreffende het samen online vliegen. Ik had de vraag al gekregen om via VATSIM samen te vliegen, maar online vliegen is voor mij een stapje omhoog, vooral m.b.t. de evolutie van "multiple choice" FSX ATC naar mondelinge ATC waar ik geen ervaring mee heb, dus op dat vlak heb ik nog wat studiewerk te doen (+ zou me nog een headset moeten aanschaffen Big Grin ). Ik heb gezien dat jullie vooral op IVAO actief zijn, klopt dat? Of doen jullie ook multiplayer buiten VATSIM of IVAO om? 

Groeten,
Carl
Antwoord
#6
Verschillende leden vliegen elke vrijdag online via VATSIM. Een artikelje over deze activiteit kan je lezen op FSCB flightgroup.
Maar we hebben evengoed leden die met IVAO vliegen.

We houden ook multiplayer sessies, maar momenteel doen we dit enkel op onze meetings, in een gesloten netwerk. Als server gebruiken we FSHost, een gratis programma. Of je nu FS2002, 2004, FSX, FSX:SE of P3D hebt, met de juiste client kan je connecteren naar die server. En zo zie je elkaar (als je in elkaars buurt bent natuurlijk).
Anders moet je maar eens afkomen naar een meeting. De volgende is op 20 december. Alle bijzonderheden vind je op onze webpagina http://fscb.be
Dan geef ik om 10.00 een uiteenzetting van hoe je samen vliegt met FSHost, en als je wil communiceren, via teamspeak.
Groeten,

(11-12-2015, 17:21)gaadvis schreef: Hey Jan,
Interessant voorstel betreffende het samen online vliegen. Ik had de vraag al gekregen om via VATSIM samen te vliegen, maar online vliegen is voor mij een stapje omhoog, vooral m.b.t. de evolutie van "multiple choice" FSX ATC naar mondelinge ATC waar ik geen ervaring mee heb, dus op dat vlak heb ik nog wat studiewerk te doen (+ zou me nog een headset moeten aanschaffen Big Grin ). Ik heb gezien dat jullie vooral op IVAO actief zijn, klopt dat? Of doen jullie ook multiplayer buiten VATSIM of IVAO om?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)