Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBWE Weelde voor P3Dv4
#7
Zover was ik ook...
Eigenlijk een klein beetje verder.
Ik heb de beschildering van de runway gedaan, en al de grote loodsen aan de overkant van de weg gezet.

[Afbeelding: EBWE01.JPG]

[Afbeelding: EBWE02.JPG]

[Afbeelding: EBWE03.JPG]

Plaatsen van een plat vlak op de bodem vraagt een speciale techniek.
Je kan gewoon een texture plakken op de grond als een object, maar dan gaat die flikkeren, of zie je die zelfs niet...
Je kan ze iets hoger leggen, bvb op 0.02m, dan zie je het vlak, maar dan 'zinkt je vliegtuig in de texture, en de schaduw van het vliegtuig verdwijnt onder de texture.
Geen goede methodes dus.

Mijn 2 methodes:
1.
Ik leg grote vlakken in de scenery met behulp van het programma GMAX. Daar maak ik een mdl van. Die mdl zet ik dan om met Model Convertor X (MCX) naar een bgl. Dit doe ik in de Ground Poliygon Wizard. Verschillende lagen krijgen elk een nummer (van 16 naar 32).
Zo kan je scenery in lagen maken. De onderste laag heeft het kleinste getal, de bovenste het grootste.
Lagen met eenzelfde nummer liggen even hoog. Je mag die dus niet overlappen, anders krijg je terug flikkering op de overlappende gedeeltes.
[Afbeelding: MCX1.JPG]

2.De belijning doe ik gewoonlijk in Airport Design Editor. Daarvoor gebruik ik de knop "Add Custom Ground line"
[Afbeelding: ADE3.JPG]

Je kunt daarmee lijnen tekenen, net zoals je taxiwegen maakt. Na een dubbelklik opent het instelscherm.
- Daar geef je de lijn terug een layer. Hier terug hetzelfde, hoe hoger het getal, hoe hoger de layer komt.
    Zo kun je bvb een witte lijn laten kruisen met een gele. Als je de layer (getal) van de gele lijn hoger neemt dan die van de witte,
    dan zal de gele lijn boven de witte liggen.
- De lijndikte kan je instellen.
- De texture die je wil gebruiken kies je uit een lijstje (Mail Texture).
- Als er verschillende lijnen in de texture zitten, dan kan je in Line Pattern/Style de juiste lijn kiezen.
Je kunt eigen textures aan deze lijst toevoegen. Hoe? Raadpleeg daarvoor de ADE handleiding.
[Afbeelding: ADE1.JPG]

[Afbeelding: ADE2.JPG]

Tot zover deze toelichting...
Antwoord


Berichten in dit topic
EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 15-12-2017, 17:06
RE: EBWE Weelde - door jaers - 16-12-2017, 10:29
RE: EBWE Weelde - door zzip - 17-12-2017, 15:11
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 27-12-2017, 02:53
RE: EBWE Weelde - door zzip - 27-12-2017, 21:08
RE: EBWE Weelde - door zzip - 30-12-2017, 19:58
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door jaers - 01-01-2018, 11:52
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 01-01-2018, 13:13
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door jaers - 01-01-2018, 19:43
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 02-01-2018, 14:44
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door jaers - 02-01-2018, 17:26
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door jaers - 03-01-2018, 00:41
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 16-01-2018, 02:55
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 16-01-2018, 09:53
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 20-01-2018, 15:35
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 28-01-2018, 00:44
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door jaers - 28-01-2018, 10:43
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door zzip - 29-01-2018, 12:59
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door Hotas - 29-01-2018, 16:02
RE: EBWE Weelde voor P3Dv4 - door jaers - 29-01-2018, 17:03

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)