Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EBWE Weelde voor P3Dv4
#10
Jan,

ik wist wel dat 'Ground Polygon Wizard' (GPW) bestond, maar ik heb het nog nooit gebruikt .
Ik ben wat gaan experimenteren en het resultaat is dat mijn runway en nu goed bijligt .
Ik had deze eerder gemaakt, maar terug verwijderd omdat de ene lange zijde hoger lag dan de andere .
Ik heb er dan nog een vuile witte streep opgezet (begin van de tressholds) en dan via GPW de lagen juist gelegd .
Alles ligt dus netjes, dit tot hier .

Het volgende probleem is dat ik GMax niet ken en nooit meegewerkt heb .
De rest van uw uitleg lijkt me duidelijk .
Is er een alternatief ?

Enkel 'Ik leg  grote vlakken in de scenery met behulp van het programma GMAX' daar kan ik niet volgen .

Grtz
Peter
Alvast bedankt
Antwoord
#11
In gmax leg ik grondtextures boven op een satelietfoto (De sat-foto zie je niet in het voorbeeld, ik heb die weg gehaald voor de duidelijkheid).
Van de satelietfoto, gemaakt  met SBuilderX bereken ik het midden, en deze gps coördinaat is één van de parameters die ik nodig heb om de bgl te maken.
[Afbeelding: GMAX01.JPG]
Die grondlagen compileer ik naar een mdl.
Dan maak ik er een bgl van met MCX/gpw, en geef ik er een layer aan, een getal.
Grondtextures krijgen van mij layer 16,18 en 20.
Al het andere (die er boven komt krijgen layer 22,24,26,28,30 en 32.
Als je hoger gaat, dan zal je zien dat de schaduw van je vliegtuig tussen de lagen komt te liggen.

Je moet wel weten waar je de poly moet leggen, je moet een gps coordinaat invoeren.
Meer info op http://fscb.be/downloads/groundpoly.zip

Misschien kan je dit ook in sketchup.

Waarom leg ik een "zelfde" texture boven de satelietfoto? Omdat mijn texture een grotere resolutie heeft dan de satelietfoto.
Antwoord
#12
[Afbeelding: EBBE01.JPG]
Hier zie je 3 lagen, zonder flikkeringen.
Onderste laag is de satelietfoto van SBUILDERX
De laag erboven geef ikeen nummer van 16 tot 20. Hier 20. De texture ernaast ligt op layer 16, die overlapt een beetje, en schuift dus mooi onder layer 20. Zo zie je geen overgang.
Dan heb ik de gele en witte lijnen. Zolang die elkaar niet kruisen geef ik aan die layer nr 22. Als ze elkaar kruisen krijgt de de bovenste lijn een hoger cijfer, hier 24.

De taxilijnen teken ik dus zelf, ik voeg ze niet toe als ik de taxiwegen of runway leg. Zo krijg ik enkel de lijnen te zien die in het echt ook geschilderd zijn.
Alles wat verhard is (met uitzondering van de runway) teken ik met "Add Aprons"-knop. Die zorgt ervoor dat je geen opspattende steentjes krijgt tijdens het taxiën
Die laag ligt tussen de satelietfoto en de layer 16, dus onzichtbaar.

Er is een nadeel. Als je met ADE layers maakt kan het zijn dat er autogen in de buurt verdwijnt.
Layers gecompileerd met MCX, daar kan je een vakje aanklikken "Prevent Autogen exclusion". Dus daar blijft de autogen.
Antwoord
#13
Het clubhuis (een beetje in verval) van the Belgian Air Cadets .

[Afbeelding: Naamloos.jpg]

Grtz
Peter
Antwoord
#14
En de andere kant .

[Afbeelding: Naamloos_2.jpg]

Er staan zo twee soortgelijke gebouwen op EBWE .
Allebei doen ze dienst als clubhuis .
Dit is het clubhuis van de "Belgian Air Cadets", in het Zuiden van het vliegveld, en is wel wat in verval .
Begin 2018 was ik ter plaatse voor een fotosessie en toen waren alle bomen rondom het clubhuis gekapt .
Dit gaf een troosteloze indruk .

Het tweede is het clubhuis van de "Kempische Aeroclub", gelegen in het Oosten van het vliegveld .
Aan de hand van foto's van Jan Cuypers, is dit zeer netjes onderhouden .
In tegenstelling tot het clubhuis van de Belgian Air Cadets is dit gebouw in rode baksteen .
Daar ga ik nu aan beginnen .

Grtz
Peter
Antwoord
#15
Hier is dan het clubhuis van de 'Kempische Aero Club' .
Dit object is zeer gedetailleerd .
Normaal ga ik  niet zo ver in detail, omdat dit te omslachtig en te tijdrovend is voor grote vliegvelden zoals EBBL en EBWE .
Mede dank zij de foto's van Jan, heb ik dan maar een 'efforke' gedaan en het resultaat mag gezien worden .

[Afbeelding: Clubhuis1.jpg]

[Afbeelding: Clubhuis2.jpg]

Grtz
Peter
Antwoord
#16
Ik heb zojuist EBWE Weelde geopload op AVSIM, Flightsim en Simviation .
Na controle zullen zij de scenery ter beschikking stellen, dit kan tot morgen duren .

Veel plezier ermee ,
and Spread Your Wings and Fly Away !

Grtz
Peter
Antwoord
#17
Peter,
ik moet helaas  laten weten dat deze scenery niet te vliegen is als de crashdetectie van je sim aanstaat.
Van zodra ik mijn vliegtuig op de runway zet, heb ik een crash.
Je gebruikt nog altijd de verkeerde techniek om grondtextures te leggen.

Ik wil altijd eens tijd maken om je dit goed uit te leggen, maar dan verwacht ik dat je eens tot bij mij komt.

Oh ja, ik heb ook de pdf gelezen die in de zip zit. Fijn dat je mij vernoemd, maar ik ben niet meer de voorzitter van de FSCB. Die functie heb ik opgezegd in 2005. 

Groeten,
Jan
Antwoord
#18
Graag Jan,
ik stuur u een PM

EDIT :
Inderdaad, ik heb mijn crash detectie opgezet en na enkele meters crash ik .
Die staat bij mij nooit aan omdat dit lastig is tijdens het bouwen van een scenery .


Grtz
Peter
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)