Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen, en meteen wat FSX vraagjes....
#1
Hallo beste FS liefhebbers

Ik ben urbain uit Brugge.

Heb jaren geleden al FS 98 gebruikt op beginnersniveau en een jaar of 3 terug FS 2004 gekocht.

Ik heb dan een hele tijd niets meer met FS gedaan, maar nu begint het terug te kriebelen.

Mijn vraag was wat ik eventueel zou kunnen doen met een PC pentium D, met 2 GB Ram

zou ik daar FSX kunnen op draaien ? Of blijf ik beter bij een oude versie ?

Kan ik dan met zo'n oude versie zoals de FS 2004 met meerdere beeldschermen werken, of ondersteunt deze dit nog niet ?

graag jullie advies

groeten

urbain
Antwoord
#2
Urbain,
Ik denk dat je het best bij FS9 (FS2004) houdt.
Meerdere schermen aan een PC hangen is niet afhankelijk van de versie van FS. Je hebt gewoon een goede videokaart met meerdere aansluitingen nodig. Windows zorgt voor de rest.

(29-12-2014, 22:28)urbain1955 schreef: Mijn vraag was wat ik eventueel zou kunnen doen met een PC pentium D, met 2 GB Ram
zou ik daar FSX kunnen op draaien ? Of blijf ik beter bij een oude versie ?
Kan ik dan met zo'n oude versie zoals de FS 2004 met meerdere beeldschermen werken, of ondersteunt deze dit nog niet ?

graag jullie advies
groeten
urbain
Antwoord
#3
Is er dan veel spectaculair verschil tussen FS9 en FSX ?
Antwoord
#4
FSX vreet gewoon meer aan de pc. En als je een goei pc hebt kunnen de graphics wel een stap vooruit zijn in FSX. Ik heb ooit de stap van FS9 naar FSX gezet terwijl ik een te lichte pc heb. Ik wilde de stap terug zetten naar FS9, maar kon die echt niet meer gewoon worden nadat ik FSX gewoon was. Ben dan toch verder bij FSX gebleven. Al is het dan met de meeste scenery-settings op low.
Als je wil flightsimmen met vfr/ga-planes en graag geniet van extra scenery, dan kan FS9 mogelijks wel de voorkeur verdienen als je geen 'bomb' van een pc hebt.
Antwoord
#5
Ok, roger !

Nu, ik heb zonet die oude pentium D vanonder het stof gehaald.

Ga er nu XP opzetten en de flightsim opnieuw installeren.

Als alles werkt zou ik toch graag eens informeren voor zo'n systeem met 3 schermen....
Antwoord
#6
Hmmmm, oude pc + xp + 3 schermen.
Ik denk dat je daar echt niet veel gaat mogen van verwachten. Grafische kaart gaat vet wat tegen zijn tanden krijgen vrees ik.
Pc zal ook deftig wat speed onder de kap nodig hebben vrees ik.
Antwoord
#7
Het is een Dual core Pentium D, 2,8 Ghz

en de RAM is 1Gb

ik heb wel ontdekt dat mijn zogezegde FS2004 een FS2002 is.... zo zie je maar hoe ons geheugen ons kan bedriegen...

zal dus eens moeten shoppen op 2dehands.be....
Antwoord
#8
Brrrrr, uh, FSX stond onlangs nog voor een héééééééél scherpe prijs ter beschikking op 'Steam' als legale download.
Antwoord
#9
Ziezo, ben terug in de lucht...

Op de Pentium D kan ik de FS 2002 draaien met full settings, alle onderdelen in hoogste resolutie en dat draait heel soepel.

Nu ga ik nog even rondneuzen voor zo'n ding met 3 schermen en kijken of dit zou lukken.

In feite, als je de 2002 in de hoogste resolutie zet, valt dat nog wel mee qua details... Ik heb nog nooit een FSX gezien in het echt (wèl op youtube), misschien is dat idd. nog veel beter ?

Ga toch eerst nu even oefenen terug met de 2002 om de basisprincipes terug onder de knie te krijgen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)