SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken - Afdrukversie +- Flight Simulator Club Belgium (FSCB) - Forum (https://forum.fscb.be) +-- Forum: Algemeen (https://forum.fscb.be/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Documentatie (https://forum.fscb.be/forumdisplay.php?fid=36) +--- Topic: SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken (/showthread.php?tid=544) |
SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken - zzip - 04-11-2017 Alweer voor P3Dv4 - 64bit Dit is wel voor meer ervaren flightsimmers . Met deze handleiding maken we eveneens een photorealistische background, maar we gaan deze foto mooi uitknippen zodat enkel de delen ziet die je zelf wilt . Er is wel een foutje geslopen op blz 2 onder voorbereiding : VOORBEREIDING : de juiste link is : C:\Program Files (x86)\Lockheed Martin\Prepar3D v3 SDK 3.4.22.19868\Environment SDK\resample.exe Grtz Peter RE: SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken - jaers - 04-11-2017 Wat ik mis in de handleiding hierboven is een nacht texture. Bekijk hieronder het voorbeeld die ik maakte voor Grimbergen. Je zal snel doorhebben hoe het moet. In het voorbeeld heb ik de waterlayer weg gelaten. Jan ___________________________________________________________ [Source] Type = MultiSource NumberOfSources = 3 [Source1] Type = BMP Layer = Imagery SourceDir = "." SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656.BMP" Variation = Day Channel_BlendMask = 3.0 NullValue = 255,255,255 SamplingMethod = Gaussian ulyMap = 50.9549665377492 ulxMap = 4.38766479492187 xDim = 2.68220901489349E-06 yDim = 1.68986614924492E-06 [Source2] Type = BMP Layer = Imagery SourceDir = "." SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656_lm.BMP" Variation = Night Channel_BlendMask = 3.0 NullValue = 255,255,255 SamplingMethod = Gaussian ulyMap = 50.9549665377492 ulxMap = 4.38766479492187 xDim = 2.68220901489349E-06 yDim = 1.68986614924492E-06 [Source3] Type = TIFF Layer = None SourceDir = "." SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656_B.TIF" SamplingMethod = Gaussian ulyMap = 50.9549665377492 ulxMap = 4.38766479492187 xDim = 2.68220901489349E-06 yDim = 1.68986614924492E-06 [Destination] DestDir = "." DestBaseFileName = "EBGB_Sat" DestFileType = BGL LOD = Auto UseSourceDimensions = 1 CompressionQuality = 90 RE: SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken - jaers - 04-11-2017 Nog wat ingewikkelder maken? Wil je werken met seizoenstextures, het kan. In het voorbeeld in de PDF wordt enkel gewerkt met een satelietfoto voor alle seizoenen (maanden) Variation = January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December Je kan hier ook gewoon zetten: Variation = all Wil je opsplitsen dan kan je na Variation = het volgende zetten: day: dagtexture night: nachttexture één maand of meerdere maanden, bvb March, April, May: Voor die maanden zal een specifieke texture getoond worden. Het spreekt vanzelf, als je meer opsplitst, je meerdere Source velden krijgt. RE: SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken - zzip - 04-11-2017 How Jan, Dat is veel voor een keer . Zover was ik nog niet . Maar ik zal dit zeker invoegen in de volgende handleiding . EDIT : De volgende handleiding zal dan Een iets verder vevorderde ... heten Thx Peter RE: SBuilderX 3.14 - Een vergevorderde background maken - zzip - 25-11-2017 Hoy Jan, Ik wil graag in mij EBBL ook EBLE Leopoldsburg photoreal invoegen + de omringende schietvelden, dus ook Pampa Range . Ik heb de Bitmaps Blendmask, Watermask en Photo, deze zijn gemaakt en bewerkt met Gimp2 . Ik heb eveneens het .INF-bestand gemaakt zoals je kunt zien hieronder . (Nog geen day/night ingevoegd) Als ik nu resample gebruik, gebeurd er niets, hij maakt geen .BGL-bestand aan . Wat doe ik fout ? Ik heb zo een photoreal gemaakt voor EBBL, en dat werkte wel, ik denk ergens een fout in het .INF-bestand . [Source] Type = MultiSource NumberOfSources = 3 [Source1] Type = BMP Layer = Imagery SourceDir = "." SourceFile = "EBLE Photo.bmp" Variation = All Channel_BlendMask = 2.0 Channel_LandWaterMask = 3.0 ulyMap = 51.1655665983619 ulxMap = 5.25146484375001 xDim = 4.29153442382811E-05 yDim = 2.6955245236797E-05 [Source2] Type = BMP Layer = None SourceDir = "." SourceFile = "EBLE Blendmask.bmp" SamplingMethod = Gaussian ulyMap = 51.1655665983619 ulxMap = 5.25146484375001 xDim = 4.29153442382811E-05 yDim = 2.6955245236797E-05 [Source3] Type = BMP Layer = None SourceDir = "." SourceFile = "EBLE Watermask.bmp" SamplingMethod = Gaussian ulyMap = 51.1655665983619 ulxMap = 5.25146484375001 xDim = 4.29153442382811E-05 yDim = 2.6955245236797E-05 [Destination] DestDir = "." DestBaseFileName = "EBLE Photo" DestFileType = BGL LOD = Auto UseSourceDimensions = 1 CompressionQuality = 85 Grtz Peter |