Alweer voor P3Dv4 - 64bit
Dit is wel voor meer ervaren flightsimmers .
Met deze handleiding maken we eveneens een photorealistische background,
maar we gaan deze foto mooi uitknippen zodat enkel de delen ziet die je zelf wilt .
Er is wel een foutje geslopen op blz 2 onder voorbereiding :
VOORBEREIDING :
de juiste link is :
C:\Program Files (x86)\Lockheed Martin\Prepar3D v3 SDK 3.4.22.19868\Environment SDK\resample.exe
Grtz
Peter
Wat ik mis in de handleiding hierboven is een nacht texture.
Bekijk hieronder het voorbeeld die ik maakte voor Grimbergen.
Je zal snel doorhebben hoe het moet.
In het voorbeeld heb ik de waterlayer weg gelaten.
Jan
___________________________________________________________
[Source]
Type = MultiSource
NumberOfSources = 3
[Source1]
Type = BMP
Layer = Imagery
SourceDir = "."
SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656.BMP"
Variation = Day
Channel_BlendMask = 3.0
NullValue = 255,255,255
SamplingMethod = Gaussian
ulyMap = 50.9549665377492
ulxMap = 4.38766479492187
xDim = 2.68220901489349E-06
yDim = 1.68986614924492E-06
[Source2]
Type = BMP
Layer = Imagery
SourceDir = "."
SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656_lm.BMP"
Variation = Night
Channel_BlendMask = 3.0
NullValue = 255,255,255
SamplingMethod = Gaussian
ulyMap = 50.9549665377492
ulxMap = 4.38766479492187
xDim = 2.68220901489349E-06
yDim = 1.68986614924492E-06
[Source3]
Type = TIFF
Layer = None
SourceDir = "."
SourceFile = "L18X268534X268552Y175624Y175656_B.TIF"
SamplingMethod = Gaussian
ulyMap = 50.9549665377492
ulxMap = 4.38766479492187
xDim = 2.68220901489349E-06
yDim = 1.68986614924492E-06
[Destination]
DestDir = "."
DestBaseFileName = "EBGB_Sat"
DestFileType = BGL
LOD = Auto
UseSourceDimensions = 1
CompressionQuality = 90
Nog wat ingewikkelder maken? Wil je werken met seizoenstextures, het kan.
In het voorbeeld in de PDF wordt enkel gewerkt met een satelietfoto voor alle seizoenen (maanden)
Variation = January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December
Je kan hier ook gewoon zetten:
Variation = all
Wil je opsplitsen dan kan je na Variation = het volgende zetten:
day: dagtexture
night: nachttexture
één maand of meerdere maanden, bvb March, April, May: Voor die maanden zal een specifieke texture getoond worden.
Het spreekt vanzelf, als je meer opsplitst, je meerdere Source velden krijgt.
How Jan,
Dat is veel voor een keer .
Zover was ik nog niet .
Maar ik zal dit zeker invoegen in de volgende handleiding .
EDIT : De volgende handleiding zal dan Een iets verder vevorderde ... heten
Thx
Peter
Hoy Jan,
Ik wil graag in mij EBBL ook EBLE Leopoldsburg photoreal invoegen + de omringende schietvelden, dus ook Pampa Range .
Ik heb de Bitmaps Blendmask, Watermask en Photo, deze zijn gemaakt en bewerkt met Gimp2 .
Ik heb eveneens het .INF-bestand gemaakt zoals je kunt zien hieronder .
(Nog geen day/night ingevoegd)
Als ik nu resample gebruik, gebeurd er niets, hij maakt geen .BGL-bestand aan .
Wat doe ik fout ?
Ik heb zo een photoreal gemaakt voor EBBL, en dat werkte wel, ik denk ergens een fout in het .INF-bestand .
[Source]
Type = MultiSource
NumberOfSources = 3
[Source1]
Type = BMP
Layer = Imagery
SourceDir = "."
SourceFile = "EBLE Photo.bmp"
Variation = All
Channel_BlendMask = 2.0
Channel_LandWaterMask = 3.0
ulyMap = 51.1655665983619
ulxMap = 5.25146484375001
xDim = 4.29153442382811E-05
yDim = 2.6955245236797E-05
[Source2]
Type = BMP
Layer = None
SourceDir = "."
SourceFile = "EBLE Blendmask.bmp"
SamplingMethod = Gaussian
ulyMap = 51.1655665983619
ulxMap = 5.25146484375001
xDim = 4.29153442382811E-05
yDim = 2.6955245236797E-05
[Source3]
Type = BMP
Layer = None
SourceDir = "."
SourceFile = "EBLE Watermask.bmp"
SamplingMethod = Gaussian
ulyMap = 51.1655665983619
ulxMap = 5.25146484375001
xDim = 4.29153442382811E-05
yDim = 2.6955245236797E-05
[Destination] DestDir = "."
DestBaseFileName = "EBLE Photo"
DestFileType = BGL
LOD = Auto
UseSourceDimensions = 1
CompressionQuality = 85
Grtz
Peter